|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Regionsjef og salgssjefDet finnes sikkert en logisk forklaring, men hvorfor skriver man regionsjef og salgssjef på forskjellige måter? Er det for at man ikke kan "eie" en region men en salgsavdeling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regionsjef og salgssjefDet heter vel fuge-s? Såvidt jeg vet er det få faste regler for når det skal være s eller ikke, så det er vanskelig å gi en generell forklaring. Kanskje en sak for Elinblu og Tinetoff? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Regionsjef og salgssjefJeg ER salgsjef, og lurer på hvordan jeg skal skrive det ja... (som du ser)
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Regionsjef og salgssjef
Jeg mener at du skal skrive salgssjef. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Regionsjef og salgssjefDet er en fuge-s, ja, og jeg tror også det heter salgssjef, men jeg trodde egentlig det også het regionssjef? Her vet jeg uansett at språkfølelsen min ikke alltid strekker til for å avgjøre når s-en skal være med og når den ikke skal det. Jeg mener å huske at faren min forklarte meg at en "sjefssekretær" var sjefens sekretær, mens en "sjefsekretær" var en sjef blant sekretærene/en "høytstående" sekretær, men det er mulig det var omvendt, og jeg skjønte det åpenbart aldri helt.
![]() |
|
|