|
|||||||
| Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tips til et enkelt og billig digitalkamera?Tidligere hadde vi et Canon Ixus 400-kamera. Helt enkelt og greit, ikke noe tekniske utfordringer for min blånne hjerne, passet meg ypperlig! Knakende gode hverdagsbilder tok det også, og det var filming på det (så vi har masse snutter fra vesla var baby, feks). Det gikk i stykker etter noen år, og så tenkte vi at vi skulle kjøpe et litt bedre og mer teknisk kamera. Bad idea! Vi endte opp med et Nikon Coolpix S9 med 2 gb minne. Jeg vil jo helst ha såpass mye minne (iallfall 1 gb!), men dette kameraet driver meg til vanvidd!! Det er FOR avansert! Det må stilles inn for ditt og datt, det er innstillinger for natt, dag, morgen, kveld, tåke, fyrverkeri, portrett, makro, ja ALT! Jeg har prøvd å sette meg inn i det, men det ender med at jeg ALDRI får klare bilder, alt går til helvete. Kameraet er knallbra det, for de som kan sånt, men jeg er blånn! Jeg har gitt opp! Det enkle kameraet vi hadde før tok mye klarere bilder, helt uten alle disse møkka-innstillingene. Så, har dere et tips til meg om hvilket kamera JEG kan kjøpe? Mannen vil nemlig ha dette, men det kan han få ha i fred. Jeg må ha et eget som passer min n00b-hjerne. Må helst ikke koste for mye (1500-2000 maks), være så enkelt at et barn kan ta gode biler, men allikevel av god kvalitet. Og det bør være filming på det, men det er ikke et must siden det er filming på Einstein-kameraet vårt. Det må også kunne gå an å ha et passe stort (1 gb eller mer)) minnekort i det. Hjelp!
|
|
|