Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkeoppskrift på hals

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-07, 21:20   #1
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Strikkeoppskrift på hals

Noen her som har en strikkeoppskrift på en fin hals de vil dele med meg? Sitter her med noe restegarn og lillemann trenger en hals, så tenkte hvorfor ikke..

Gammel 05-11-07, 15:42   #2
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkeoppskrift på hals

Drops har oppskrift på halser til barn. Bare å gå inn på http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php og søke på hals.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:47   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bare strikker på en rundpinne, med antall masker jeg skal ha tilsvarende garn og pinne str.
Så når jeg synes den er lang nok, så deler jeg halsen i to, med å strikke halvparten av maskene med en vanlig pinne. Når jeg har strikket de, så strikker jeg rett fram til ønsket lengde. Og gjør det samme på andre siden. Fester trådene, og vips..
Jeg strikker gjerne en på en helg, og jeg har t.o.m. fått "bestilling" til jul. Kjempe kjekke saker..

Gammel 05-11-07, 17:41   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også en oppskrift på stjernehals.

Gammel 10-11-07, 23:39   #5
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg bare strikker på en rundpinne, med antall masker jeg skal ha tilsvarende garn og pinne str.
Så når jeg synes den er lang nok, så deler jeg halsen i to, med å strikke halvparten av maskene med en vanlig pinne. Når jeg har strikket de, så strikker jeg rett fram til ønsket lengde. Og gjør det samme på andre siden. Fester trådene, og vips..
Jeg strikker gjerne en på en helg, og jeg har t.o.m. fått "bestilling" til jul. Kjempe kjekke saker..

kjempefint!! Du er en knupp Hadde ikke tenkt så langt jeg.. Men nå er jeg ferdig med en. Takk!

Gammel 10-11-07, 23:47   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Sånn gjør jeg det også. Da dekker den ikke skuldrene som de fleste av halsene man får kjøpt i butikken gjør. Men hvorfor skal den egentlig det?

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 22:22   #7
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Sånn gjør jeg det også. Da dekker den ikke skuldrene som de fleste av halsene man får kjøpt i butikken gjør. Men hvorfor skal den egentlig det?

Ja, du sier noe.. De som vi har kjøpt i butikken er bomull så de blir uansett ikke brukt.

Glad jeg kunne hjelpe, ILY

Gammel 13-10-08, 21:53   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg har også en oppskrift på stjernehals.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 22:16   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Å, så denne nå. Klart du kan få den, zol.

Gammel 17-10-08, 22:30   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Kan jeg og? Få oppskrift altså?
Er stjernehals sånn med spisser? De er så fine.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.