|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nøstebarns størrelse 140Mens mor har vært bortreist har far vasket klær. Han skal ha all honnør for at han sorterer farger, men ulltøyet fra Nøstebarn liker seg ikke på 40 grader. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Nøstebarns størrelse 140Det er kanskje det. Er det andre som har følelsen av at de er små i størrelsen, eller er det ungen min som er stor? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Audacious
|
Sv: Nøstebarns størrelse 140De er små i størrelsen. Jeg har akkurat satt opp samme genseren i str. 140 på ønskelista til Storesøster, som bruker 122-128 i gensere, uten kvaler.
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Nøstebarns størrelse 140Storebror er snart 6 (6. desember), han er ca 122 -23 cm høy, og har 128 i genser, og 140 i stillongs fra nøstebarn, og den stilongsen er bare helt perfekt. Jeg er ikke sikker på om genseren kunne vært i 140, for han er veldig slank, og da blir de litt romsligere og lengre. Var det til noen hjelp egentlig?
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Nøstebarns størrelse 140Flott. Da kjører jeg på med den størrelsen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nøstebarns størrelse 140
De sier selv at plaggene er små i størrelsen. I butikken står det hvilken størrelse det egentlig er i parentes.
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Ja, egentlig. Frøkna mi er omtrent samme høyde og ikke tykk og ikke slank. Og hun har sin mors lange armer. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Live and let live
|
140 er sikkert bra.
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Nøstebarns størrelse 140Nå kan pappaen ha det så godt. Dette blir en stor bestilling. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Nøstebarns størrelse 140Hell i uhell, tenker jeg at vi sier. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Nøstebarns størrelse 140Jeg har lurt på akkurat det samme. Jeg bestilte i str 128 i singlet, og de bruker det til vanlig. De er ganske lange, og hadde nok vært for vide i armene om jeg hadde tatt større. Men i vanlig genser ville jeg nok ha gått et hakk opp. Verre med klær som er for smått..
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Sv: Nøstebarns størrelse 140Min erfaring er at de gensrene er veldig korte. Toern her har brukt 140 helt fra ifjor vinter, og hun er bare syv nå. Hun er jo lang, med de passer akkurat. Kunne ikke vært noe kortere på magen.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nøstebarns størrelse 140Nøstebarn er veldig små i størrelsen, ja. Klærne er nydelig delilige å ha på og de ser bra ut, men når det gjelder passform har litt å gå på syns jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Det hørte jeg rett etter jeg hadde kjøpt vår nøstebarnpysj, så jeg hadde mest lyst til å bytte den inn igjen, men så tok jeg den i bruk likevel, og det er jeg glad for, for den passer jo helt greit her.
|
|
|
#17 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Nøstebarns størrelse 140Rart med ulike erfaringer.. Kanskje fordi ull er så "levende" materialle, så blir det så forskjellig.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det kan godt hende. Dessuten har passformen blitt bedre enn den var. Beina på pysjene var enda lengre før faktisk. På bakgrunn av mange negative tilbakemeldinger ba Nøstebarn produsenten endre passformen, sa ekspeditøren til meg da jeg handlet årets pysjer. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Nøstebarns størrelse 140Har også lagt merke til at str. 110 mangler i pysj-sortimentet. Jeg lurer på om noen vet hvor lang 116 er i kroppen - fra skulderen til skrittet? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Sv: Nøstebarns størrelse 140Du får bare si fra om du vil kvitte deg med den lilla stripete genseren som mannen din har krympet. |
|
|
|
![]() |
|
|