|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperI serien "Amerikansk forskning viser" bringer Dagbladet i dag følgende sak:
Hva tror dere, og hva er deres erfaring - er det hold i disse påstandene? Er det andre faktorer som spiller en vel så stor rolle som selve ammingen?
Sist redigert av Bluen : 06-11-07 kl 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperJeg har ikke hengepupper og ammet i 9 mnd.
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperOi, det er mye en kan forske på skjønner jeg.
Dette innlegget var forholdsvis oppegående til å ligge ute på DB sine debattsider.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperTja, utifra det jeg har sett på noen venninner så gir amming absolutt hengepupper hos noen. Har venninner som har hatt sprettpupper gjennom hele svangerskapet og før det, men som har 3 meter lange rør nedover magen nå. De røyker ikke.
![]() |
#6 |
På vei
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperDet er hormonendringer i svangerskapet som gir forandringer i brystet, ikke ammingen. Jeg har ammet i over 7 år og har ikke hengepupper. De er ikke like spretne som da jeg var ung, men det hadde de nok ikke vært uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperJa, det er vel brystvevet som veks med puppane under svangerskapet som gjer at dei som har fått barn oftare har hengepuppar. Eg amma lille A i 2 1/2 år, men har ikkje hengepuppar. Det bør vel kanskje leggast til at mine var små i utgangspunktet og ikkje vaks noko særleg i svangerskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupper
Samme her. Mine er så små at det umulig kan bli rare henget. De vokste veldig lite i svangerskapet, men ble desto større da melka kom. Det høres for så vidt logisk ut at huden kan bli så mye strukket ved denne brå veksten (fra den ene dagen til den andre) at det blir et heng, synes jeg. Nå har jeg ikke slutta å amme ennå, men de fine ammepuppene har forlatt meg.
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperDet var da enda godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
Se der, ja - VG hadde valgt en annen overskrift til samme sak.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperJeg har ammet mine to barn (dog ikke så lenge som jeg skulle ønske) og brystene mine var store som meloner. Etterpå hadde jeg slett ikke hengepupper. Så gikk det noen år, og jeg la på meg 20 kilo. Nå henger de der så pent atte ...
![]() |
#13 |
er her
|
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperTror nok at det henget som er i mine kommer av trening (m/hopp og sprett) gjennom en hel evighet, ikke av ammingen som "bare" varte i 18 mnd.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperJeg hadde ikke slappe pupper i svangerskapet, men etter amming derimot... og jeg røyker ikke og er bra trent. For meg var det nok den plutselige økningen i størrelsen som førte til at de ble slappere etter amming. Er bare 24 år, så kan ikke skylde på alderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bare vent til all melken er borte... det blir verre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperLitt hengepupper har jeg vel fått...etter å ha ammet 3 barn. Men jeg synes de har holdt seg rimelig bra likevel.
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dagbladet: Amming gir ikke hengepupperJeg tror og at grunnen til at noen får hengepupper etter å ha fått barn er at brystene vokser under graviditet. Jeg har kun ammet 1 barn da, men mine pupper er ganske like som før. De vokste ikke noe særlig i svangerskapet.
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
Hvor: In Town!
RØR! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Leser
|
Ettersom det er Dagbladet som bringer denne "nyheten" regner jeg med at man faktisk får hengepupper av amming, det er jo lite annet de skriver som stemmer.
![]() |
|
|