|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Tar du med mat når du drar på barselsvisitt? | |||
Ja, selvsagt! Både middag og/eller kake. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 20,00% |
Tja, hender jeg rasker med meg en pakke kjeks fra butikken. |
20 | 40,00% |
Nei, det pleier jeg å glemme. |
7 | 14,00% |
Kunne ikke falle meg inn, har jo kjøpt leker og klær til ungen. |
13 | 26,00% |
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]() BarselsbesøkNå som barselstiden nærmer seg kom jeg til å tenke på en sak. Før var det vanlig skikk og bruk å ha med mat når man dro på barselsbesøk. Men nå driver mange gravide selv og baker og fryser ned i massevis. Jeg syns også å huske at de fleste unge som kom på besøk sist bare hadde med gave til barnet. Er denne skikken i ferd med å dø ut?
![]() |
#2 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarselsbesøkNei, det har vi ingen tradisjon for i vår krets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
tankefull
|
![]() Sv: BarselsbesøkJeg pleier ofte spørre om det er noe jeg skal ta med meg, og foreslår da gjerne en kake eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: BarselsbesøkMin datter får det hun ber om, eventuelt spør jeg henne om jeg skal ta med noe.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: BarselsbesøkNei, de gangene jeg har vært på barselbesøk så har jeg vært der max en halv time.
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: BarselsbesøkJeg er der ikke for å trakteres, jeg er der for å se på den nye verdensborgeren. Barselsbesøkene er ikke lengre enn max en time. Jeg har forøvrig glimtet til å hatt med gjærbakst som de kan pakke i fryseren til andre besøkende - men det er sjelden jeg kommer på det.
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Barselsbesøk
Jeg også.
![]() |
#8 |
villende
|
![]() Sv: BarselsbesøkDette var en vanskelig poll å svare på. Jeg pleier alltid å ta med noe, om det er frisk frukt, en pakke kjeks eller hjemmebakst. Og så pleier jeg å sette på kaffe/te selv. Barselvisitten skal jo uansett ikke vare spesielt lenge, så middag tar jeg nok ikke med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: BarselsbesøkJeg pleier å ta med et eller annet ja. En pakke kjeks, boller, frukt el. Av og til har jeg tatt med en flaske brus eller juice også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: BarselsbesøkDrar jeg på barselbesøk har jeg enten med vaffler eller boller og farris eller en kanne kaffe. Kommer vi ved middagstider tar jeg med middag. Drar sjelden på besøk før mor og far er klar for det og visittene er korte hos noen og lenger hos andre. Jeg husker jeg satt så pris på de som hadde med seg noe så jeg slapp å styre så fælt.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: BarselsbesøkJeg pleier å spørre om jeg skal ta med noe, men som regel er svaret nei, så da gjør jeg ikke det. Jeg tok alltid med noe da jeg besøkte en venninne som hadde kolikkbarn forresten, det tror jeg hun satte pris på. Da kunne vi ses og spise noe, uten at det ble altfor strevsomt for henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Teller ned
![]() Sv: BarselsbesøkJeg har alltid med et eller annet til kaffen, det er sjelden vi drar på barselbesøk i middagstid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: BarselsbesøkNei, det har jeg aldri hatt. Har heller aldri forventet noe å spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarselsbesøkDagen etter jeg kom hjem fra sykehuset med Ing, kom et skjönt vennepar på besök med medbrakt middag. Ziti fra Sopranoskokeboka. Jeg slår gjerne et slag for den tradisjonen. Det var herlig mat, godt å slippe å lage den selv, hyggelig å ha besök som kunne bli en stund og ikke bare haste avsted etter en kaffekopp.
![]() |
#15 |
intro
|
![]() Sv: Barselsbesøk
Samme her.
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: BarselsbesøkFør jeg fikk barn selv hadde jeg som regel med gave og tenkte ikke over at det var jeg som ble oppvartet av barselkvinnen. |
![]() |
![]() |
#17 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: BarselsbesøkNei, her er det ingen tradisjon for å ta med mat på barselbesøk. Det var nok gjerne noe man gjorde i 'gamle dager', før mannen begynte å ta del i matlaging og barnestell..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Come what may...
|
![]() Sv: BarselsbesøkIkke pakke kjeks, men kake tar jeg med meg, hvis det er familien eller gode venniner.
![]() |
#19 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: BarselsbesøkEr veldig flink til å glemme å ta med noe, desverre. Men prøver å være flink til å ta med noe. Om jeg ikke baker selv, så kjøper jeg gjerne noen boller, skoleboller eller noe på et bakeri. Evt. litt forsjellig frukt.
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: BarselsbesøkDet spørs hvem jeg skal til. Jeg har alltid med gave til barnet, men skal jeg til ei nær venninne kan jeg godt ta med både mat og/eller kake. Jeg stemte på det andre alternativet, men det stemmer ikke helt, for jeg baker som regel noe selv og tar med, eller kjøper noe godt, rasker ikke bare med meg ei tørr kjekspakke fra butikkhylla.
![]() |
|
|