|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Om uttrykket "til (alt) overmål"Synes dere uttrykket "til alt overmål" utelukkende er negativt ladet? Egner det seg best for å beskrive sammenhenger der alt har gått på tverke, eller kan det også være positivt? Jeg begynte plutselig å stusse litt her.
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Om uttrykket "til alt overmål"Jeg synes det kan være positivt også. Kanskje ikke helt positivt, mer litt sånn overveldet, men ikke nødvendigvis på en negativ måte.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Om uttrykket "til (alt) overmål"Jeg sammenligner det vel litt med det mer folkelige "jøss", som jo ikke trenger å være negativt.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om uttrykket "til (alt) overmål"Bruker ikke det uttrykket så mye, men tilsvarer ikke det "som om ikke det var nok"? For da kan det vel brukes i begge retninger. men jeg ville vel kanskje i hovedsak brukt det i sammenhenger der mye negativt hadde skjedd ja. Skjer ikke så mye positivt på en gang at jeg får brukt det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om uttrykket "til (alt) overmål"Jeg kan bruke det både positivt og negativt.
![]() |
|
|