Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Feriebilder blir overgrepsbilder. Er DU forsiktig med barnebilder på nett?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-07, 08:49   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Feriebilder blir overgrepsbilder. Er DU forsiktig med barnebilder på nett?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2094650.ece

Sist redigert av Go\jenta : 10-11-07 kl 09:10.
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:04   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriebilder blir overgripsbilder. Er DU forsiktig med barnebilder på nett?

Får ikke opp linken, men jeg må si jeg faktisk er LETTET når jeg leser sånt, fordi det viser at ganske mange av de grusomme bildene som ligger på nett er manipulerte, og at barna ikke er blitt utsatt for overgrep allikevel. Men det er jo rystende uansett, selvsagt.
Jeg har lagt ut feriebilder på nett, og om pedofile sitter og glor på vesla mi så får de heller gjøre det, det merkes ikke av oss uansett. Men nakenbilder og slikt legger jeg jo selvsagt ikke ut.

Gammel 10-11-07, 09:06   #3
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

404 Not Found

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:10   #4
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Nå tror jeg det er ordnet...

Gammel 10-11-07, 13:40   #5
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Legger ikke ut bilder av barna på nett, skolen har heller ikke lov til å legge ut bilder av datter.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 13:45   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriebilder blir overgrepsbilder. Er DU forsiktig med barnebilder på nett?

Jobber DU på desken i Dagbladet?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 13:56   #7
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jobber DU på desken i Dagbladet?

Jeg?

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 14:02   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hovedinnlegger. (Jeg er litt allergisk mot DU-overskrifter.)

Alvorlig svar: Jeg er sånn middels forsiktig. Jeg legger ut barnebilder på åpent nett iblant, men ikke splitter-naken-bilder, og ikke med navn. Og så er jeg bare måtelig bekymret for bildemanipulerende pedofile.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 14:09   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Standard

[quote=Tinetoff;650214]Jobber DU på desken i Dagbladet? [/quote)

Oops! Den tenkte jeg ikke på!

Gammel 10-11-07, 14:29   #10
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg er forsiktig.

Legger sjelden ut, og da bare i kort tid og selvsagt navnløst.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 14:51   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nakenbilder legger jeg ikke ut.
Men legger ut bilder av Hannah av og til. Om de blir manipulert og brukt, så har de iallefall ikke skadet min datter. Det er tross alt det viktigste.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 15:00   #12
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg legger de ikke ut (lenger).
Hender at jeg slenger et bilde ut her, men det er såfall for en kveld bare. Lar de ikke ligge.

Selv om dette ikke skader barna så kan man faktisk bli innblandet i pedofilsaker.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.