Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 01:24   #1
Left
Passiv

Standard

Arbeidsgiver er en mannsjåvinistisk ...!

Sambo's arbeidsgiver that is.
Det er alltid så vanskelig når sambo må ha fri på grunn av syke barn, selv om det jammen ikke skjer ofte. Han er borte hele uka, kommer som oftest veldig sent hjem på fredag, og må ganske så ofte ut igjen på søndag ved 15.00 tiden. Han er da hjemme et døgn i uka ca. Han har like mange "syke-barn-dager" som alle andre, men han bør helst ikke ta dem. Befrakter tar på seg turer, uten å spørre han om det er greit, slik at han ofte må ut på søndager selv om han strengt tatt ikke skal gjøre det mer enn hver 3. helg. Det er jo mer som en vits. Så når barna er syke er det stort sett alltid jeg som er hjemme, fordi det er enklest.
Vel - nok om det. Årsaken til frustrasjonen er dette. Minstemann er syk, og jeg er som kjent i praksis og kan ha totalt 3 fraværsdager før jeg ikke får bestått. Får jeg ikke bestått mister jeg et halvt år.

De hadde følgende samtale pr telefon idag, da sambo ringte for å si ifra.
S "Jeg kan ikke ta mer enn en tur til Oslo denne uka, jeg må rett ned, og rett opp igjen for sønnen min er syk, og sambo kan ikke være borte fra jobb på tirsdag og onsdag. På tirsdag har vi ordnet barnevakt, men på onsdags morgen må jeg ta over."
A "Ja, knegg knegg, sånn går det når man begynner på skole når man har unger og full pakke knegg knegg " "Da blir det vanskelig knegg knegg" og han klarte å få det til å høres ut som om sambo var en dott som måtte hjem for å passe på barna sine.

Med andre ord så sier han at det sambo gjør er viktigere enn min jobb?
Jeg lurer på om ikke jeg skal bli med på det julebordet allikevel.
Kanskje han trenger hjelp til å knyte slipset sitt.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.