|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Er fotball livsviktig?Er det jeg som tolker ordet livsviktig litt for rigid? Jeg kjenner at jeg skikkelig får piggene ut hver gang noe omtales som livsviktig i samme setning som det er snakk om fotball.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Jeg HATER fotball, så det er i allefall ikke livsviktig for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er fotball livsviktig?For meg er bøker livsviktig. Jeg dør ikke bokstavlig, men inni meg dør jeg litt om jeg ikke får lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Liven! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Smugleser
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Selvsagt er ikke fotball livsviktig generelt. For noen betyr det nok ekstremt mye, og kanskje så mye at det kan gjelde livet. Men at begrepet har noe som helst i for eksempel "sportsjournalistikk" å gjøre er jeg helt uenig.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Jeg synes det er på sin plass med noen visdomsord fra Pave Johannes Paul II: |
![]() |
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?
Eller hvem det når engang var som sa: "Fotball er ikke et spill på liv og død... Det er mye mer viktig enn som så."
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
Jeg kommer, jeg kommer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
<*(((<
|
Fatal har også betydningen skjebnesvanger, katastrofal, uheldig. Jeg syns egentlig det er et treffende begrep når det gjøres feil i en fotballkamp som er avgjørende for resultatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Enig med Tjorven. Det er synd når det går inflasjon i gode ord og utrykk. "Elsker" er et annet eksempel på det. Hvis man bruker "elsker" som i "elsker pannekaker", hva skal man da si når man møter sin livsledsager?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
<*(((<
|
"Du er søt som blåbærsyltetøy - jeg elsker deg!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
Da får man si "jeg er like glad i deg som i pannekaker", og håpe at det blir godt mottatt. |
![]() |
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
Enten tar man det på et annet språk (I love you) eller man kan si at "jeg elsker deg mer enn pannekaker". Eventuelt: "jeg elsker deg høyere enn jeg elsker fotball" - og det sier jo sitt, ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Elsker bruker jeg om alt fra komler og pinnekjøtt til tv-serier. :hyklerisk:
![]() |
#20 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?"Someone said 'football is more important than life and death to you' and I said 'Listen, it's more important than that'." |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|