|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sølvkre - sånne små dyr på badegolvetNå har vi endelig fått oss flislagt bad, og gang med varmekabler. Men det er tydelig at vi ikke er alene her i huset...
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Sølvkre - sånne små dyr på badegolvetDe liker fukt - og lever der det er høy luftfuktighet. Jeg hadde de i leiligheten jeg leide før, og da jeg spurte megler om de fantes her lo han og sa "nei da måtte stått noe om fuktskader i taksten". Vet de finnes i eldre hus - og at de er vanlige, men vi har ikke sett dem her (takk og lov). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Sølvkre - sånne små dyr på badegolvetJeg vet ikke stort om de krypene, men husker med gru mitt første og eneste møte med en gjeng av slike: i dusjen på Aker Sykehus! :grøss: |
![]() |
![]() |
#4 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sølvkre - sånne små dyr på badegolvet
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sølvkre - sånne små dyr på badegolvetVi har også sett noen innimellom på toalettet vårt. Bare en og annen - men ekkelt nok. Så lenge vi har lyset på til enhver tid, holder de seg borte. Jeg har - bank i bordet - ikke sett noen på et par år nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sølvkre - sånne små dyr på badegolvetUff, sånne småkryp er noe av det verste jeg vet, selv om de er helt ufarlige. Jeg har også hatt det på badet der jeg bodde tidligere. Da brukte jeg en eller annen insektspray for å bli kvitt dem.
![]() |
#10 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Sølvkre - sånne små dyr på badegolvetHadde slike på badet i leiligheten da vi bodde på Grønland vi også. Synes ikke de var spesielt ekle, værre med maur egentlig (som vi har invasjon av på kjøkkenet her NÅ), men det var ekkelt at det bodde fler enn oss i leiligheta liksom
![]() |
#11 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sølvkre - sånne små dyr på badegolvetDe er dessverre en fuktindikator. Det er vel hovedsakelig det som gjør at de er ekle (eller ekkel påminnelse, om du vil). Du kan spraye dem så mye du vil, men du bør også få undersøkt om dere har et fuktproblem.
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
Ok - foreløpig ligger de på ca 5mm, men dersom de strekker seg til et par cm skjønner jeg at folk synes de er ekle.
![]() |
#13 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sølvkre - sånne små dyr på badegolvetÆsj! Sølvkre er noen ekle kryp....får håpe dere blir kvitt dem!
![]() |
|
|