|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() TV2-nyhetene i kveld. ("Myter" om barnevernet?) Mim ...Så akkurat reklame for TV2-nyhetene som skulle komme i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TV2-nyhetene i kveld. ("Myter" om barnevernet???) Mim ...Jeg velger å ha god tiltro til barnevernet, at de ser barnets beste og handler deretter. At en som foreldrepart ikke alltid ser det, er jo ikke så rart, mange forstår ikke hvorfor barnevernet er innblandet i det hele tatt. Det er jo et varselskrik i seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: TV2-nyhetene i kveld. ("Myter" om barnevernet???) Mim ...Jeg har også stor tiltro til barnevernet. Selvsagt kan det være tilfeller der alt har gått galt ift. saksbehandlingen. Barnevernets ansatte er jo bare mennesker. Jeg vet ingenting om dette enkelttilfellet, men registrerer at tingretten tilsynelatende har avsagt en dom til foreldrenes fordel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: TV2-nyhetene i kveld. ("Myter" om barnevernet???) Mim ...Jeg sitter med en ekkel følelse i magen av at TV2 er tabloid...
![]() |
#5 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: TV2-nyhetene i kveld. ("Myter" om barnevernet???) Mim ...En tragisk sak. Barna ble gjenforent med foreldrene etter at BV tapte i retten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TV2-nyhetene i kveld. ("Myter" om barnevernet???) Mim ...
Det må jo være en grunn til at barnevernet tapte, da......barnevernet vil jo dessuten ikke anke. Kan jo være mulig at de har gjort en feil denne gangen.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: TV2-nyhetene i kveld. ("Myter" om barnevernet???) Mim ...Barnevernet gjør selvsagt feil. Det blir å hoppe fra den ene grøft til den andre å gå fra å tro blindt på alle "Det fæle BV tok fra meg ungene mine HELT UTEN GRUNN!!"-historiene til å tro at hele etaten er stappfull av kompetente mennesker med tipp-topp rutiner på alt, nok ressurser, ingen gjennomtrekk av personale med påfølgende glipper, ingen idioter og ingen arrogante drittsekker. Det ville i så fall være den første arbeidsplassen noensinne. I tillegg har BV fått kritikk for manglende rutiner og kontroll på ting, noe som gjør at saker kan "falle gjennom" i systemet. BufDir er vel heller ikke kjente for å være en glitrende organisert arbeidsplass, ref. barnehjemssakene og lange behandlingstider.
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() |
#9 |
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt sagt!
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: TV2-nyhetene i kveld. ("Myter" om barnevernet?) Mim ...Nettopp, Polyanna. Selvsagt finnes det folk innenfor BV som gjør feil. Jeg har personlig opplevd temmelig mangelfull behandling i andre offentlige etater (hvorav en der saksbehandleren min til slutt fikk sparken) og når det skjer i andre etater som er til for å hjelpe mennesker, så hvorfor skal BV være unntatt? Man kan likevel ikke kun se det negative. Det blir som med innvandrere. Man hører ikke om de som er godt integrerte, jobber og tjener samfunnet som enhver etnisk nordmann, men man hører derimot om dem som begår forbrytelser og annen dritt. Jeg ville ikke vært foruten verken BV eller innvandrere, til tross for "bad seeds".
![]() |
|
|