|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dundyne fra Ikea?Gutten vår skal snart gå over fra juniordyne til voksendyne, og vi har tenkt å kjøpe en dundyne. Siden det nå er 30% på Kid så tenkte jeg først å kjøpe der, men samtidig ser jeg jo at det likevel blir mye billigere selv med den dyreste gåsedundynen fra Ikea. Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med dundynene fra Ikea, og vet dere om de er egnet for allergikere? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Dundyne fra Ikea?Jeg vet ikke hvordan kvaliteten er, men du får vel et inntrykk når du kjenner på dem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dundyne fra Ikea?Problemet er at det ikke er Ikea her, så det må evt. være på mannens Ikea-handleliste når han skal på jobbreise neste uke. Det betyr at jeg skriver akkurat hva han skal kjøpe, uten at han trenger å ta stilling til det når han er i butikken. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dundyne fra Ikea?Dunkvalitet måles i bæreevne. Jo høyere tall jo bedre. Jeg sjekket Ikeas nettside, og de skriver ingenting om bæreevne, det er jo litt suspekt, og tyder nok på at bæreevnen er dårlig. Sannsynligvis 7-8. Når dundyner ikke har oppgitt bæreevne kan antall gram fyll være en indikator. Dårlig bæreevne pådunen må kompenseres av mer fyll, så jo lettere dyne jo høyere kvalitet. Og JA, man kjenner stor forskjell. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dundyne fra Ikea?Her er forresten en god link om kvalitet på dyner |
|
|