|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Bør 16-åringer få stemmerett?http://www.dagbladet.no/kultur/2007/11/04/517159.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Bør 16-åringer få stemmerett?
![]() |
#6 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bør 16-åringer få stemmerett?Skal jeg svare litt mer seriøst, så er jeg altså imot at 16-åringer skal få stemme. 16-åringer er ikke myndige, og det virker litt rart at ungdommen skal få være med å påvirke saker som alkoholpolitikken, når de ikke har lov å kjøpe alkohol før om to år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
Godt poeng det også |
![]() |
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bør 16-åringer få stemmerett?Når man ser hva som kommer frem på diverse ungdomsvalg i skolene, så mener jeg at en 16-åring ikke bør få stemme. Hev den heller til 20.
![]() |
#13 |
flisespikker
|
Bytt ut 16 med et vilkårlig tall større enn eller lik 16, så er jeg enig.
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør 16-åringer få stemmerett?Stemmerett og myndighet hører sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Bør 16-åringer få stemmerett?Synes dagens aldersgrense er helt grei.
![]() |
#16 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Bør 16-åringer få stemmerett?Jeg kjenner mange 16-åringer som er mer reflektert og mer oppdatert i politikken enn det mange voksne er. Så mitt svar er JA.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
Så det handler med andre ord om hvor smarte man er? Jøss, da skulle vi tatt stemmeretten fra en del over-16-åringer jeg kjenner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Bør 16-åringer få stemmerett?Ja, det synes jeg absolutt vi skal gjøre.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bør 16-åringer få stemmerett?Jeg synes ikke 16-åringene skal få stemmerett fordi noen av de er veldig smarte og oppegående. Jeg synes 16-åringene skal vente med å stemme til de er myndige. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|