|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
seru
|
![]() Gir dere julegaver til venners barn?Jeg kjenner det begynner å bli litt vanskelig å vite hvor man setter grensene for hvem som får julegaver og hvem som ikke får... Fadderbarn er jo en selvfølge, men jeg merker at det fort kan balle på seg, og når man først har begynt må man jo helst fortsette, og etterhvert som familiene blir større må man jo helst følge opp og... i det hele tatt, blir litt svett av dette... Jeg synes vel i bunn og grunn at det holder å gi til nærmeste familie, hvilket vil si foreldre/ svigerforeldre, nieser og nevøer... :gnien:
![]() |
![]() |
#2 |
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Jeg har en kjempegod venninne, og hennes barn får gaver. Men vi gir ikke gaver til hverandre.
![]() |
#3 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Vi gir julegaver til venners barn, ja. Men vi voksne gir ikke hverandre lenger etter unger er kommet til. Blir rundt 7-8 unger å gi til iår, men vennene våre er ikke ferdig med å formere seg..
![]() |
#4 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Nei, det gjør vi ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Vi gir vel gaver til barna av de vennene som får gave av oss. Det er jo de nærmeste vennene våre; vi har ingen fadderbarn (ingen av disse barna er døpt), men disse barna opplever jeg som omtrent så nære som fadderbarn.
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Nei, vi har sluttet med de fleste. Veldig mange har stor familie og da blir det for mange gaver for dem. Det gjelder både rent økonomisk og ved at barna ikke gidder å åpne alle. Jeg syns det ødelegger litt på julaften når pakkeåpningen ender med at barna sutrer fordi det er kjedelig å åpne gaver. Vi har liten familie, så jeg kunne gjerne utvekslet gaver med venner, men jeg skjønner jo at de må prioritere familien.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Det eneste barnet utenfor familien jeg gir julegave til er datteren til Ms. Lee. Våre barn har fått gaver av hverandre hvert år.
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Ikke til venner og ikke til venners barn. Kun nærmeste familie. Det er nok kjøpepress i jula om ikke alle skal ha gaver.
![]() |
#9 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Til et par.Men nesten ingen av våre venner har fått barn.Men der hvor vi kjøper til barna, kjøper vi ikke til foreldrene. Evt. at vi gir en god flaske vin.
![]() |
#10 |
seru
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?
Ja grøss, måtte det aldri gå så langt...
![]() |
![]() |
#11 |
er her
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Til de nærmeste vennene, som har barn vår gutt leker med. Ikke så mange av våre venner har barn så det er ikke så stort problem.
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?
Slik er det her også. Kun Milla som får gave av oss. Men hun er jo også fadderbarnet vårt, så det skulle liksom bare mangle.
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Nei, det gjør vi ikke. Vi ga til noen få vennebarn da vi bare hadde ett barn og ikke så mange fettere og kusiner i familien- nå har vi så mange nieser og nevøer at det holder lenge å kjøpe gave til dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Jeg har en vennine som ikke har barn. Hun får selvsagt gaver, og hun gir mine barn. Men som det mennesket hun er så gir hun ofte meg en flott sak. Selv om jeg understreker igjen og igjen at det ikke er nødvendig..
![]() |
#15 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Jeg er litt sånn at jula egentlig er mest for barna med tanke på gaver.. Så når familien får barn så er det barna som får gavene.
![]() |
#16 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Jeg har tre nære venninner som jeg fortsatt gir gave til. To av de har barn og de får også gave.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Jeg gir noen venninnegaver, og barna gir til noen av sine venner. To-tre stykker.
![]() |
![]() |
#18 |
I farta!!
|
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Gjorde det eit par år men har slutta med det no. Me venninnene gir heller til kvarandre, ungane får så mykje uansett
![]() |
#19 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere julegaver til venners barn?Barna til våre nærmeste venner får gaver.
![]() |
|
|