|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() NAVs måte å skrive brev på ...Jeg blir så irritert. Jeg har vært på attføring i ganske mange år nå. Hele tiden har jeg hatt et godt samarbeid med NAV. Når ting har skjedd har jeg orientert dem enten skriftlig, telefonsamtaler eller ved at jeg har bedt om møte med dem. Alt har gått greit til tross for alle motganger jeg har hatt i prosessen til å bli lærer. Sist redigert av Jessica : 23-11-07 kl 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Uffameg så leit å høre. Dette var jo bare skikkelig uheldig og ubehagelig. Skjønner veldig godt at du er lei deg.
![]() |
#3 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Å trøste meg. Det er jo helt utrolig. Jeg håper du har ting skriftlig vedrørende korrespondansen med dem.
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Du må jo snakke med saksbehandleren på kontoret for misbruk og feilbetalinger, og si du ønsker en intern granskning av saksbehandleren som sa det var ok å gjøre slik du har gjort. En advokat høres lurt ut. Du har tross alt "ikke gjort noe galt".
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Så fælt. NAV sine standardbrev er ufyselig krasse og man føler seg ofte som en skurk uansett hva man gjør når man er på attføring.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Huff, Jessica, dette var skikkelig leit! Det er ille at du skal bli stemplet på den måten når du bare er ute etter å få klarhet og sikkerhet for at du gjør alt etter forskrifter og regler. Dette viser bare den umenneskelige siden ved slike standardbrev - de brukes overfor et vidt antall brukere uten tanke for hvor ulikt utgangspunkt de har! |
![]() |
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Kjempeflott at du tar dette opp. Det er helt sant at NAV formulerer standardbrevene sine på en måte som kan få enhver til å føle seg som en forbryter. Jeg er ganske dreven i retorikk og har ingen problemer med å forholde meg til offentlige etater, så jeg tar meg vel egentlig ikke nær av sånt, men jeg kan godt tenke meg at mange kan reagere veldig sterkt på disse brevene deres.
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...
Jeg har ikke det, men jeg ringte NAV sentralt idag og ba om utskrift av notater i papirene mine i forhold til de samtalene jeg har hatt i forbindelse med dette. Jeg håper det kommer fram der at de har sagt at jeg kunne jobbe 21,5 timer. Da har jeg den dokumentasjonen jeg trenger. Hun jeg møtte da jeg var innom NAV her om dagen sa at det var fort gjort for saksbehandler å glemme at det var andre timer for lærere enn for andre..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Live and let live
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Har timelønnen din vært regnet ut etter 26 timers uke eller 37.5 times uke når du skrev timeliste?
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Men hvis saksbehandler ikke kan/husker regelverket godt nok, hvordan kan de da forvente at du skal vite det?
![]() |
#11 |
Pauset
|
Dette ligner veldig mye på min sak. Arbeidskontrakten min ble også tilbakedatert og da hadde jeg allerede vært gjennom 2 meldeperioder. Og når jeg ba om møte så tok det nesten en uke før jeg fikk timeavtale med saksbehandler. Så til slutt så ble det over 4 uker før jeg fikk svar på hvordan jeg skulle registrere. For sikkerhets skyld så registrerte jeg nøyaktig de timene jeg jobbet. Det viser seg i ettertid var for lite i forhold til hva jeg iflg. kontrakten hadde jobbet. MEN reellt så var det de timene jeg jobbet. Nå registrerer jeg mer timer enn jeg egentlig jobber. Jeg fikk beskjed av saksbehandler at jeg skulle registrere 6+6+6+6+5 timer i løpet av en uke. Det blir mer enn jeg jobber. Skjønner stadig ikke alt, men jeg orker ikke spørre mer. Håpløst å få snakket med saksbehandler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Live and let live
|
Jeg spør om hva du fikk betalt av arbeidsgiver. Er lønnen din delt på 26 eller 37 timers uke nå og da (er det forskjell?). Skjønner du hvor jeg vil?
![]() |
#14 |
Pauset
|
Ja, nå skjønner jeg hva du mener. Jeg får betalt 76,9 %. Det var da jeg skjønte at noe ikke var riktig. Tok bare litt tid før jeg forsto det...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
Kontrakten var tilbakedatert til 5.9., og den fikk jeg i slutten av september. 15 oktober fikk jeg min første lønn etter kontrakten. Da hadde jeg allerede vært i møte med NAV. Før det fikk jeg timelønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Fryktelig synd at kommunikasjonen ikke har vært bedre. Lærere har helt egne timesatser og det må omregnes når det skal utbetales dagpenger eller attføring. Merkelig at NAV ikke sa noe om det da de fortalte deg hvor mange timer du skulle føre. Jobbet du fem timer en dag skulle det ha vært ført som full dag. Strengt tatt har du da ført færre timer enn du faktisk har jobbet, da leseplikten også inkluderer for- og etterarbeid samt møter etc. Jeg håper du får kontakt med en saksbehandler som har tid til å snakke med deg og som har forståelse for situasjonen din og forslag til videre krigføring. Det finnes sånne også, pussig nok. |
![]() |
![]() |
#18 |
Live and let live
|
Det er jo den timelønnen jeg spør om. Er det den samme som nå hvis du regner om til timer?
![]() |
#19 |
Pauset
|
Dette har jeg ikke tenkt på. Jeg har ikke skjønt alt ennå. Jeg skjønner ikke hva leseplikt er? Og for- og etterarbeid? Alt dette ligger over de 26 timene det da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
|
Jeg ser at jeg hadde timelønn på 219,60 kr. Nå har jeg brutto årslønn på 281 000. Vet ikke hvor mye det blir i timelønn, men det får jeg regne på.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|