|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Deltidsmamma
|
![]() Smittefare og hjelp ved sykdomJeg lurer litt på hva som er gjengs og hva folk gjør, særlig når man er foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomKlart jeg ber om hjelp, er man syk så er man syk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomAkkurat når det gjelder omgangssyke så har jeg vel igrunnen prøvd å komme gjennom det uten å dra andre inn i huset, det smitter jo så utrolig fort. Men det er ikke særlig stas å ta seg av småbarn når man er skikkelig dårlig. Bedre å få noen til å komme og hente barna kanskje, hvis de er friske og man har anledning til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomJeg hadde som Maximillia bedt noen hente barna om mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomFamilie er det enkleste å spørre, dvs foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomVi var i den situasjonen da T. var ett år. Jeg ringte mamma og hun kom og hentet ham. Det var absolutt ikke mulig for oss å ta oss av ham da og jeg hadde levert ham til naboen om mamma ikke kunne. Jeg håper aldri vi kommer i sånnen situasjon igjen (men nå er jo T. over fem år og klarer seg jo stort sett selv).
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomJeg har bedt om hjelp, ja - sagt rett ut at vi har omgangssyke, men trenger hjelp... Så får folk velge om de vil hjelpe oss eller ikke. Stort sett har vi fått hjelp - og innimellom har hjelpa blitt smittet.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomJeg hadde både bedt om hjelp, og jeg hadde hjulpet til om noen trengte det. Det går an å beskytte seg ved meget god håndhygiene, samt at man ikke nødvendigvis tar i oppkastet, eller er helt oppi den man skal omgåes. |
![]() |
![]() |
#9 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomJeg har både fått hjelp og gitt hjelp i slike situasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomVi har bedt om hjelp, en gang da vi begge var syke og måtte be moren til mannen kjøpe noe Cola og FArris til oss, vi fikk ikke i oss noe og klarte ikke gå på butikken. Da var hun bare såvidt innom med det, vi klarte ta oss av S selv. Hun ble ikke smittet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomJeg hadde helt klart bedt om hjelp med tre barn som krever sitt...!
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomAng å hjelpe; ja, hvis det var noen som ikke kunne få hjelp på annen måte. Men de fleste jeg kjenner spør nok helst andre enn småbarnsfamilier som igrunnen har nok med sitt eget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomJeg husker godt den ene gangen vi begge hadde skikkelig omgamgsjuke.
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomNår Mazungen var 8-9 måneder (hun gikk langs bord da og var veteran krabber) så ble jeg og mannen syke samtidig) Han klarte ikke noe, jeg hadde jo ikke den luksusen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomJeg ville spurt om hjelp og gitt hjelp hvis det hadde passet seg sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomNå har ikke vi familie i nærheten - men det kan tenkes at svigermor (som bor nærmest) hadde kommet om det passet seg sånn, men da må hun i tilfelle bo hos oss, ikke en ideell situasjon. Får bare krysse fingrene for at vi greier oss godt videre ei stund til...
![]() |
#18 |
villende
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdomJeg hadde aldri spurt noen som har (små) barn i hus om hjelp, men så har jeg både mor og svigermor som hadde insistert på å stille opp. Mamma er ofte innom når vi er syke. Hun trekker da på skuldrene og sier "blir jeg syk, så blir jeg syk", og tar ellers nødvendige skritt for å forsøke å unngå smitte. Svigermor har samme innstillingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Smittefare og hjelp ved sykdom
Ved full krise hadde vi vært nødt til å spørre enten kolleger eller småbarnsforeldre om hjelp. Men da hadde jeg prøvd å begrense hjelpen til innkjøp av nødvendig sykemat, eller i værste fall å ta seg av et friskt barn.
![]() |
|
|