|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() HverdagsrasismeHva tenker dere om dette?
![]() |
#3 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: HverdagsrasismeIkke den første og sikkert ikke den siste selgeren som vurderer vekk kjøpere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdiglada
![]() Sv: HverdagsrasismeNei, dette er ikkje greit. Virkelig ikkje.
![]() |
![]() |
#6 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: HverdagsrasismeSånn som dette blir jeg kvalm av å lese om. Snakk om å være full av fordommer og samtidig ond og dum nok til å leve dem ut. ÆSJ!
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: HverdagsrasismeRett og slett kvalemnde holdninger! Hvordan i helsiken kan de klage over dårlig integrerte "innvandrere" når de faen meg ikke gir de en sjanse? Kan ikke klippe gresset? Hva er det for no?
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: HverdagsrasismeJeg tenker at det er helt klart at mannen er usedvanlig fordomsfull/rasistisk. Men jeg synes også det er en grei regel at selger kan velge hvilket bud h*n vil godtta. Vanskelig å gjøre noe med - og det er kanskje det som karakteriserer hverdagsrasismen - umulig å bli kvitt via lover, regler ol?
![]() |
#9 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagsrasismeKjære vene! Slik behandling av andre mennesker er totalt uakseptabel. Makan til trangsynthet og steile fordommer. Men jeg tror nok desverre ikke det er et enestående tilfelle.
![]() |
#10 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagsrasismeHadde det vært meg, så hadde jeg anmeldt selger sporenstreks. Makan til oppførsel.
![]() |
#11 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: HverdagsrasismeDa jeg solgte leilighet ba jeg mekler om å sile vekk evt. kranglefanter og folk som kunne vise seg å ha kort lunte mhp å saksøke meg for det ene og det andre. Så jeg mener absolutt at selger må få lov til å velge hvem man vil selge til, og 5000 er ingenting i forhold til sluttsummen på kassalappen. Men man skal være bra kynisk for å la være å gi boligen til høyeste bud BARE fordi det er snakk om innvandrerere. Det er jo ikke slik man løser integrasjonsproblemer.
![]() |
#13 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: HverdagsrasismeFysjom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagsrasismeJeg synes at slik oppførsel er helt uakseptabelt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HverdagsrasismeHelt forkastelig - burde vært anmeldt på flekken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
heimføing
|
![]() Sv: HverdagsrasismeJeg vet om ei som ble utelukket ved boligkjøp fordi hun var alenemor. Det var et lite sameie med tre-fire leiligheter, og sameierne skulle godta den nye kjøperen. Men hun fikk beskjed før budrunde, da. Og kjøpte nabohuset i stedet |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: HverdagsrasismeDette er forkastelig. Holdningene til selger er hårreisende. Allikvel mener jeg det bør være opp til selger hvem de ønsker å selge til. Men denne saken ga meg en kvalm følelse.
![]() |
#18 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: HverdagsrasismeHadde dere blitt like kvalme om det gjaldt utestengelse av et par med 4 afganske mynder?
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: Hverdagsrasisme
Nei, det er jo ikke slik at folk med 4 afganske mynder blir utsatt for slike ting (hverdagsrasisme) i det daglige. Jeg synes dette som enkeltsak er helt OK, problemet for han det gjelder er vel mest sannsynlig at for han er det ikke en enkeltsak. Jeg har også mistet flere leiligheter pga fordelsbehandling av andre (med andeler, eller tilhørighet i borettslag), men dette er ikke noe jeg er utsatt for ofte. Eller som jeg møter i alle livets situasjoner.
![]() |
|
|