Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal ringe noen nå, og snakke engelsk. Trenger litt hjelp.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 12:59   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal ringe noen nå, og snakke engelsk. Trenger litt hjelp.

Jeg skal ringe ei som vasker hjemme hos min sjef. Hun hadde visstnok ledig kapasitet og jeg skal høre om hun er interessert i flere oppdrag, altså hjemme hos oss.

Hvilke ord bruker jeg?

Hadde faen meg 6 i engelsk engang på nittitallet, men tør jeg dette? Nei.

Gammel 26-11-07, 13:01   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal ringe noen nå, og snakke engelsk. Trenger litt hjelp.

Du får starte med et entusiastisk "Hello!" og den evinnelige "How are you?" :kunstpause: "I'm fine, thank you."

...og så kommer resten av seg selv.

Gammel 26-11-07, 13:02   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du får starte med et entusiastisk "Hello!" og den evinnelige "How are you?" :kunstpause: "I'm fine, thank you."

...og så kommer resten av seg selv.

Gammel 26-11-07, 13:03   #4
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

We need someone to clean our house once a week (every second week). Are you interested?

Gammel 26-11-07, 13:05   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

We need someone to clean our house once a week (every second week). Are you interested?

Takk, det var bedre.

Får vel prøve å ringe nå da.....:biter negler:

Gammel 26-11-07, 13:07   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Hmh, jeg må tydeligvis erkjenne at jeg er innehaver av noen fordommer, for jeg tenker at vedkommende sannsynligvis (sic!) ikke snakker så godt engelsk heller, så dermed får dere stotre dere frem.

Men, du kan jo ikke regissere samtalen på forhånd, så den vil jo forløpe litt avhengig av hva vedkommende svarer.

Du bør vel introdusere deg; Hello, my name is NN", og så fortelle hvor du har fått tak i tlf nr fra, eks "My boss, Mrs NN mentioned that you perform some household chores for her, and that you might be interested in doing the same for me" - type ting?

Lykke til - dette er sikkert ikke noe å grue seg for. Ring NÅ, og få det overstått!

:andihjelpsomthjørne:

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:07   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller "Would you be interested?" hvis du vil være mer indirekte og dermed høfligere.

Eller "We are looking for (...). My boss recommended you and said that you might be interested in more work?" og "We would like for you to start next week/next month/in January, if that is possible" og "Do you charge per hour, or according to the size of the house?" og "Do you have your own equipment, or would you like for us to get any particular products or equipment?" og - ja, hva mer, tro?

Gammel 26-11-07, 13:10   #8
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

… og der gjorde Skilpadda meg fullstendig til skamme!

Men altså, hvis det er snakk om en person som selv snakker dårlig engelsk, så er det best å snakke så enkelt og med så få ord som mulig.

Gammel 26-11-07, 13:10   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

De to siste her kom etter at jeg ringte. Det gikk fint. Jeg snakket jo bedre engelsk enn henne.

Jeg skal ringe henne neste mandag, og så kommer hun og ser her.

De siste spørsmålene dine sparer jeg til hun kommer, Skilpadda. Takk!!

Gammel 26-11-07, 13:11   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

… og der gjorde Skilpadda meg fullstendig til skamme!

Nei, det du sa var da helt greit. Jeg ville skrevet omtrent akkurat det som første forslag hvis ikke du allerede hadde gjort det, jeg mente slett ikke å "argumentere mot" det du skrev.

Gammel 26-11-07, 13:13   #11
malena

malena sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det du sa var da helt greit. Jeg ville skrevet omtrent akkurat det som første forslag hvis ikke du allerede hadde gjort det, jeg mente slett ikke å "argumentere mot" det du skrev.

Neida, det skjønte jeg.
Plutselig så jeg bare hvor "simpelt" det jeg hadde skrevet så ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.