|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?Tja, hva skal jeg si. Jeg er Moden og Modig og innrømmer at jeg ikke har noe særlig kjennskap til Hamlet. Jeg sitter derfor igjen med det inntrykket at denne forestillingen kanskje passet best for de som kjenner historien godt og som kan more seg ev. ergre seg over måten stykket fremføres på. Det passer kanskje ikke like godt for en som trenger å forstå stykket og følge handlingen. For det var ikke like lett bestandig. Skuespillerne hadde gått bort fra sin teaterdiksjon og snakket ravende fort. I starten fikk jeg faktisk ikke med meg ett eneste ord.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Toffskij : 19-10-06 kl 13:47. Årsak: Ingenting skummelt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?Jeg kan jo komme med min mening også.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 19-10-06 kl 10:32. Årsak: Blackout |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?
Jeg er enig! :siklesukkerogså:
Ja, vet du, det tenkte jeg også. Som Tinetoff sa "litt sånn Katta-oppsetning".
Jeg synes også det ble for heseblesende. På begynnelsen satt jeg bare og lurte på om alderdommen virkelig hadde tatt meg, for jeg klarte ikke å henge meg uansett hvor hardt jeg konsentrerte meg. Det ble heldigvis bedre etterhvert. Da synes jeg både taletempo og selve handlingen roet seg et par hakk.
:jepp: Deilige, deilige Aksel!
![]() |
#5 |
kamerat
|
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 19-10-06 kl 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?Jeg likte både Hamlet og kongen, jeg. :jatakkbeggedeler: Kongen både fordi han var skikkelig kjekk og fordi jeg syntes han fungerte veldig godt som litt samvittighetsløs kjekkas (som likevel bar både skyldfølelsen og selvinnsikten godt). Hamlet fordi jeg syntes Hennie spilte veldig overbevisende både sårbar og forvirret og deprimert, med nok intensitet men mye av det mer under- enn overspilt.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 19-10-06 kl 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?Jeg SA jo at det hadde vært en forbedring hvis Skilpadda og Mim hadde steppet inn som Rosencrantz og Guildenstern, sa jeg ikke?
![]() |
#8 |
flisespikker
|
Jo, det gjorde du.
![]() |
#9 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tok dokker på han?
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Nei, vi ble litt flaue og trakk til oss bena.
![]() |
#11 |
kamerat
|
Det er jo mulig at dette (i tillegg til at jeg glemte brillene mine) er noe av grunnen til at vi ser såpass forskjellig på Hennies innsats, jeg lurer litt på om spillestilen hans var litt for dempet til å gå helt hjem litt bakover i salen. Men jeg TROR jeg generelt foretrekker en tydeligere, voksnere og mer tragisk Hamlet.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 19-10-06 kl 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Ja? Hva synes dere om Hamlet?Noen flere som vil være med på å rakke ned på Rosencrantz og Guildenstern? Noen flere som ikke ble imponert av Kjekke Aksel?
![]() |
#13 |
Sær og kresen
![]() Sv: Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?Aaaaaaldri hørt om. :risterenergiskpåhodet:
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?Har du ikke HØRT om Hamlet?!
![]() |
#15 |
Sær og kresen
![]() Sv: Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?Jeg syntes det var mye som var bra jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|