Barnestol til 5 åring
Eldste jenta mi skal reise til mormor på besøk. I den forbindelse må vi sende med henne en bilstol. Dette er en stol som jeg gjerne vil ha stående hos mormoren fordi det er så pes å sende bilstolene på fly (og i tillegg blir de så ræva behandlet at jeg synes det er en sikkerhetsrisiko ...)
Vi har tre sitteanordninger. To britax kids plus og en ren sittepute. Vi er nødt til å ha en et ekstra sete her nede fordi vi av og til har med oss andre barn i bilen. Men dette er veldig sjeldent.
Det jeg gjerne vil få verifisere om følgende er korrekt. Hvis barnet er fastspent i midten av bilen (den sikreste plassen) er det ikke like viktig med sikring på sidene. Stemmer ikke dette? Jeg spør fordi moren min har en bil hvor midten bak kun har tversoversele. (to punkts sele)
Jeg tenkte å sende oppover et av Britax setene - der kan man også ta av ryggen og bare bruke puta. Bruke det andre Britax setet selv daglig og bruke puta til "gjestebarn" og plassere den i midten av bilen.