|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...Det er ikke bare med musikk!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-10-06 kl 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...Jeg får alltid så fryktelig lyst til å bade i fontenen på Arno Bergsplass når jeg går forbi om sommeren. Gutta i Beatles badet der - og det har burde jeg kanskje bare gjøre en sommernatt slik at jeg blir ferdig med det. Noen som blir med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...Hver gang jeg ser omslaget på The shadow of the wind, er jeg tilbake på barsel førjulstiden 2004. Jeg begynte i den om kvelden den dagen minsten ble født. Kjempeglad i den boken.
![]() |
![]() |
#5 |
navnet sjemmer ingen
![]() Broene i Madison County er for meg å vaske det grønne skapet da vi var studenter. Jeg ryddet og vasket skapet da jeg hørte den på lydbok.
Åhh. Slikt er veldig deilig og anbefales. Vi må finne ei ny bok snart. *planlegger* |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...Silmarillion og rier. Jeg lå tre døgn med rier (ekle dumme maserier) da de skulle sette meg i gang under sist fødsel. Leste Silmarillion og strikket! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...Barnebøkene om fem unger og en hund som løste mysterier forbinder jeg med natt og mørke. Ikke bare fordi det er spenningsbøker, men den aller første boka leste jeg midt på natta en gang jeg våknet og ikke fikk sove igjen. Jeg slukte hele boka enda så trøtt jeg ble etter hvert og frydet meg over den.
![]() |
#8 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...Tatt av vinden og Ringenes Herre forbinder jeg med å få i trynet fordi jeg har sovnet med boka. Sist redigert av Kaz : 25-10-06 kl 23:13. Årsak: stavefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...
Bobsey-barna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...
Nei, de såkallte fem-bøkene av Enid Blyton. Det var fire barn pluss hund når jeg tenker meg om.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...Alle Jostein Gaarder-bøkene mine som jeg har på engelsk sender meg rett tilbake hit:
![]() |
#12 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Morsomt hva man assosierer med bestemte bøker...Evi Bøgenes=lukten av loftet hjemme hos mamma og pappa. Det lå en drøss av dem igjen fra mamma og hennes søstre, og de ble slukt rått i barndommen. Og det var alltid gøy å rote på loftet for å se om man fant en ny bok man ikke hadde lest før.
![]() |
|
|