Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bamselæreren i Sudan

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-07, 11:42   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Bamselæreren i Sudan

Er det mulig? Det er så fanatisk. Skulle vi oppføre oss sånn hvis en lærer kalte en teddybjørn for Jesus?
Jeg vet ikke om jeg ønsker å være så tolerant at jeg ønsker å forstå disse reaksjonene.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/30/519840.html

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 11:50   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bamselæreren i Sudan

Overrasker meg dessverre ikke. Sudan er et veldig fundamentalistisk land.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 11:52   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tragisk, de tåler ingenting. Skremmende, er det.

Gammel 01-12-07, 12:32   #4
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ett svar fra en lærd: http://www.tariqramadan.com/article....ticle=1292%E2%

Gammel 01-12-07, 12:40   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Forferdelig!

Gammel 01-12-07, 12:45   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Veldig bra skrevet! Hør hør!

Gammel 01-12-07, 14:21   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Triste ting som skjer.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:15   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Godt å lese!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:37   #9
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En norsk journalist, i en ikke nevnt avis, mailet meg og spurte om jeg visste om hun kunne oversette denne. Jeg sendte henne videre, og hun fikk tillatelse til det.

Avisen hun jobber i, ville ikke trykke den...

Gammel 01-12-07, 22:52   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

En norsk journalist, i en ikke nevnt avis, mailet meg og spurte om jeg visste om hun kunne oversette denne. Jeg sendte henne videre, og hun fikk tillatelse til det.

Avisen hun jobber i, ville ikke trykke den...

Det er utrolig synd at de ikke ville trykke det! Innlegget er godt og det var flott å få lese det.

Gammel 01-12-07, 23:18   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart de ikke ville. Det selger jo ikke med muslimer som er oppegående.

Gammel 01-12-07, 23:49   #12
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Tarik Ramadan har det vært skrevet en del om i norske aviser, spesielt Aftenposten. Han har vært i Norge ett par ganger. Han blir selvsagt stadig kritisert fordi bestefaren hans var grunnleggeren av "Det islamske brødreskapet" Ikhwan al-muslimeen, i Egypt. Anti-islamister hater ham.

Gammel 01-12-07, 23:53   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det er helt utrolig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:43   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Tarik Ramadan har det vært skrevet en del om i norske aviser, spesielt Aftenposten. Han har vært i Norge ett par ganger. Han blir selvsagt stadig kritisert fordi bestefaren hans var grunnleggeren av "Det islamske brødreskapet" Ikhwan al-muslimeen, i Egypt. Anti-islamister hater ham.

Hvorfor hates han av anti-islamister? :grønn på området: Er det for hva "Det islamske brødreskapet" står for? (jeg vet ikke hva de står for).
Artikkelen var godt skrevet og hadde mange fornuftige og reflekterte synspunkter.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-12-07, 10:50   #15
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Mest pga Islamske brødreskapet, tror jeg, men også fordi han snakker om at muslimer må integrere seg i Europa, og snakker om hvor viktig det er at vi blir en del av samfunnet der vi bor. De mener han lyver, og snakker med to tunger, og egentlig vil at vi skal bosette oss her for å ødelegge samfunnene, og at han hyller kriminalitet "mot vantro" sånn når ingen ser det.

De anti-islamistene som ikke er så rølpete som de som er imot islam som ett ledd i innvandringsmotstanden, de som er litt mer intelektuelle, liker han derimot godt.

Han er vel strengt tatt ingen lærd pr definisjon, men han har studert mye, både på islamske og verdslige universiteter, og har "degrees i huet og ræven". Han er fornuftig, spesielt når det kommer til muslimer i Vesten, som kan sies å være hans spesialfelt.

Gammel 02-12-07, 11:11   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Mest pga Islamske brødreskapet, tror jeg, men også fordi han snakker om at muslimer må integrere seg i Europa, og snakker om hvor viktig det er at vi blir en del av samfunnet der vi bor. De mener han lyver, og snakker med to tunger, og egentlig vil at vi skal bosette oss her for å ødelegge samfunnene, og at han hyller kriminalitet "mot vantro" sånn når ingen ser det.

De anti-islamistene som ikke er så rølpete som de som er imot islam som ett ledd i innvandringsmotstanden, de som er litt mer intelektuelle, liker han derimot godt.

Han er vel strengt tatt ingen lærd pr definisjon, men han har studert mye, både på islamske og verdslige universiteter, og har "degrees i huet og ræven". Han er fornuftig, spesielt når det kommer til muslimer i Vesten, som kan sies å være hans spesialfelt.

Ok, takk for info. Men er det noe han da har gjort eller sagt som gjør at de tror han lyver?

Mht reaksjonene i Sudan setter jeg det mer på konto for fattigdom, uopplysthet og analfabetisme enn fanatisk religiøsitet. Samt kulturforskjell eller et mer primitivt samfunn som følge av nevnte faktorer. Som jeg skrev i første innlegg, jeg tviler på at slike reaksjoner kunne forekomme i Norge, Sverige eller Belgia f.eks. Vi har demonstrasjoner som kan ende opp ganske voldelig her også, men jeg tviler på at så mange ville skreket drep henne etc pga en slik sak.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.