|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?I forbindelse med julekalenderdiskusjonen og noen samtaler jeg har hatt med folk i det siste om oppdragelse og sånn har jeg gjort meg noen tanker.
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er også redd for at Poden skal bli uselvstendig. Også håper jeg virkelig, virkelig at han lærer å stå opp for seg selv.
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er ikke så redd for at de ikke skal bli praktisk anlagt. Jeg ser jo at de alt nå er fullt igang med å tilegne seg grunnleggende egenskaper, så de kan ta vare på seg selv og kanskje noen rundt seg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er redd for at de ikke skal stole på seg selv og sine egne valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg vil at mine unger skal være trygge på seg selv og sine evner, at de tør å benytte seg av mulighetene livet gir og at de blir selvstendige, tenkende voksne. Følgelig er jeg redd for at de ikke blir det. |
![]() |
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Tafatt, tror jeg. Jeg blir rent ulykkelig av å møte mennesker som ikke evner å gjøre noe med sin situasjon, til tross for at de gjerne vil. Mennesker som har vært i samme jobb i ti år, og som har drømt om å slutte like lenge, for eksempel. Eller som gjerne skulle tatt en utdannelse, men som ikke tør å gå uten inntekt. Som ønsker å reise jorden rundt, men som ikke vet hvordan man går frem for å gjøre det. Å ikke klare å realisere noen av sine drømmer må være forferdelig. Så jeg håper sønnen min får nok mot til å klare å gjøre det han ønsker her i livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg håper de kan lære seg at det er lov å vise seg svak.
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg har ikke tenkt over at jeg er så redd for noe. Men jeg blir utrolig glad når jeg hører fra barnehagen at min datter er empatisk, positiv, har egne meninger, sosial og sprer glede rundt seg
![]() |
#9 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?
Kan singere her, og legge til uselvstendig og ubehjelpelig.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?
aC du får sagt det du. |
![]() |
![]() |
#11 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg håper ikke de blir uselvstendige eller tiltaksløse. Jeg har et håp om at de skal bli så godt rustet at de vil klare å finne en vei ut, uansett hvilken situasjon de skulle havne i.
![]() |
#13 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Når du spør hva jeg er redd for, så tenker jeg med en gang i retning det jeg ikke har kontroll over.
![]() |
#14 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg kan ikke koke kaffe og jeg er snart 30!
![]() |
#15 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Eg er mest redd for at dei skal havne i feil miljø og "flippe" ut, tenker da på narotika og andre kriminelle ting.
![]() |
#16 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Min største frykt har med adhd en til eldstejenten å gjøre. Nå er hun snart 11 år, og hun er utrolig selvstendig og veldig flink til å hjelpe til hjemme. Men hun har ikke de samme sosiale antennene som andre barn har, og jeg er redd for at hun kan havne i feilt miljø, eller enda verre at hun begynner med stoff som selvmedisinering.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er redd for at han ikke skal bli empatisk og ikke bry seg om sine medmennesker. Dette fordi det er verdier som er veldig viktige for meg.
![]() |
![]() |
#19 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er kanskje mest redd for at de ikke skal få den selvtilliten som trengs for å ha tro på seg selv og egne meninger. Viktigheten av å tørre å si NEI håper jeg at jeg klarer å formidle til dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?
Det oppsummerer godt det jeg også mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|