|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Ungdom som dropper ut av skolen for å drive med data (VG)http://www.vg.no/nyheter/innenriks/e...p?artid=187510 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: Ungdom som dropper ut av skolen for å drive med data (VG)Når jeg leste overskriften din, så tenkte jeg at det var jo jammen bra det var noe konstruktivt de begynte med istedet. Men så såg jeg at artikkelen handlet om spilleavhengighet.
![]() |
#3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ungdom som dropper ut av skolen for å drive med data (VG)Jeg viste hva det handlet opp med en gang jeg såg overskriften under uleste meldinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ungdom som dropper ut av skolen for å drive med data (VG)Har dessverre flere elever som har droppet ut, eller som er i ferd med å droppe ut pga spilling om natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ungdom som dropper ut av skolen for å drive med data (VG)Da mannen leste overskrifta for meg i går kunne jeg fortelle ham hva det handlet om helt av meg selv. heldigvis har jeg ingen elever som har droppet ut, men noen sliter/har slitt mye etter spillinga. Triste greier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
|
![]() Sv: Ungdom som dropper ut av skolen for å drive med data (VG)Det er helt tragisk. Her hjemme har vi prøvd å begrense databruk. Ungene får ikke bruke dataen uten videre. Jeg har laget egne brukere til dem, men jeg må logge inn. Mine to eldste er 13 og 15 år. Datteren min på 15 år syns at vi er grusomme som ikke lar henne drive så mye hun vil, men jeg VET at hun blir krigersk om hun får frie tøyler på dataen. Vi har slakket litt på det innimellom og det tar av helt for henne. Sønnen min på 13 år derimot er jeg ikke så engstelig for. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|