Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Smittet av listeria på sykehuset (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-07, 13:30   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smittet av listeria på sykehuset (VG)

Det synes jeg er ganske ille.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=187784

Gammel 04-12-07, 13:31   #2
Manitoba
Passiv

Standard

Sv: Smittet av listeria på sykehuset

Leste nettopp det samme. For en forferdelig tragisk historie dette er.

Jeg leste også om hun som hadde produsert osten. Hun har lagt ned meiereiet sitt pga dette.

Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 13:33   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ja det er helt vanvittig at et sykehus serverer slik mat. Det er jo likevel velkjent at man som gravid ikke skal spise slike oster? Er kanskje lett å tro at all sykehusmat er trygg - og det er Virkelig Sjokkerende om denne osten har blitt servert på Kvinne&Barn klinikken.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 13:35   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ja det er helt vanvittig at et sykehus serverer slik mat. Det er jo likevel velkjent at man som gravid ikke skal spise slike oster? Er kanskje lett å tro at all sykehusmat er trygg - og det er Virkelig Sjokkerende om denne osten har blitt servert på Kvinne&Barn klinikken.

Det er velkjent at gravide ikke skal spise upasteuriserte oster, men denne var pasteurisert, så jeg kunne faktisk selv funnet på å spise den. Jeg spiser jo feks. Brie, men jeg unngår det helst ute der jeg ikke har kontroll på hvor fersk den er. Grusom tragedie.

Gammel 04-12-07, 13:38   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smittet av listeria på sykehuset (VG)

Her er forøvrig rapporten fra riksen ifht dette.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 13:50   #6
Manitoba
Passiv

Standard

I følge rapporten serveres ikke risikomat på Kvinneklinikken, men pasientene kan bestille mat ut fra en ønskeliste. Der står det blant annet myke oster.

Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 17:02   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, det er bare tull at det ikke serveres risikomat på Kvinneklinikken. Jeg har bodd fire uker på observasjonsposten for gravide, og reagerte på mye av maten. Jeg spurte en gang også en jordmor om hvorfor vi fikk spekeskinke og roastbiff, og fikk til svar at det ikke var farlig i små doser. Vi fikk også blåmuggost, fetaost og røykelaks. Jeg lot være å spise, men jeg er også mer hysterisk enn de fleste. Romkameratene mine spiste alt vi fikk servert, og mente det var trygt siden vi tross alt fikk det på sykeshuset. Dette var i 2005.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 10:18   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vel, det er bare tull at det ikke serveres risikomat på Kvinneklinikken. Jeg har bodd fire uker på observasjonsposten for gravide, og reagerte på mye av maten. Jeg spurte en gang også en jordmor om hvorfor vi fikk spekeskinke og roastbiff, og fikk til svar at det ikke var farlig i små doser. Vi fikk også blåmuggost, fetaost og røykelaks. Jeg lot være å spise, men jeg er også mer hysterisk enn de fleste. Romkameratene mine spiste alt vi fikk servert, og mente det var trygt siden vi tross alt fikk det på sykeshuset. Dette var i 2005.

Jeg husker at jeg reagerte på det du fikk servert på Riksen, ja. Og i retrospekt så skjønner man jo at det er grunn til å være litt hysterisk, selv på sykehus.

(Eller som sykepleier jeg kjenner en gang sa; det verste stedet for en nyfødt å være er jo på sykehus, mtp. all smitten man finner der).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.