|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Rengjøre oppvaskmaskinOppvaskmaskinen vasker ikke helt rent mer, på glassene er det en "film" som gjør at de ser skitne ut. Jeg mener jeg har lest et sted om hvordan man får oppvaskmaskinen skinnende ren, men husker det selvsagt ikke. Er det noen som har et husmortips å komme med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøre oppvaskmaskinDu kan kjøpe en flaske oppvaskmaskinrens som du kjører den med (uten bestikk) en eller to runder, så er problemet fikset. Ms. Lee her inne prøvde det med sin umulige oppvaskmaskin og den ble som ny. De selger den i de fleste butikker.
![]() |
#3 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøre oppvaskmaskinHmpfr, så jeg må altså kjøpe et spesialprodukt? Her trodde jeg noen skulle fortelle meg at det bare var å pøse på med sitron, eddik eller bakepulver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Rengjøre oppvaskmaskinHusker ikke hvor mye den kostet, men den er ialfall av merket Finish, og kjøpes (i mitt tilfelle) på Rema. Kjør maskinen en runde med den (tom maskin), så blir den ren og pen igjen. Jeg hadde MYE problemer med maskinen tidligere. Der lå "sand" igjen i glassene, slik at jeg i en lang periode vasket glasser for hånd.
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Rengjøre oppvaskmaskinTakk for at du la ut denne tråden. Vi har hatt en del problemer med oppvaskmaskinen i det siste, og nå ser jeg frem til en ny og fresh maskin. Man lærer mange husmortriks her. Noen burde egentlig arrangere et brevkurs i husmortriks for oss som ikke kan det. |
![]() |
![]() |
#6 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøre oppvaskmaskinI vår bruksanvisning står det at jeg skal kjøre en tom maskin på 70 grader om det blir belegg.
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rengjøre oppvaskmaskinSkulle akkurat til å lage et innlegg om dette jeg.
![]() |
|
|