|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Børge Brende er jo avslørt nå...: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Har aldri hatt og vet også at jeg aldri kommer til å benytte meg av det. Har hvit dagmamma og skal ha hvit vaskehjelp den dagen mannen legger vaskekluten på hylla.
![]() |
#3 |
Erfaren
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Vi har hatt svart vaskehjelp i mange år (ikke nå lenger), og vi har også hatt håndverkere til å jobbe på huset vårt svart. Vennetjenester, men likefullt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Etylbarbital
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Det er forresten mulig at jeg utilsiktet betalte svart da jeg kjøpte et lass med bark - jeg fikk i hvertfall ingen kvittering før bonden forsvant med traktoren.
![]() |
#6 |
Erfaren
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Jeg har en svart vaskedame her nede. Og idag kommer det noen skatte-personer for å hente et skjema over hvem som bor i huset og hva vi tjener. Hva hvis futen får se vaskedama og legger to og to sammen
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Vi har en gang hatt en håndverker som fikk betalt svart, men etter det har vi kun benyttet oss av hvit arbeidskraft. Jeg følte meg ikke helt komfortabel med å gjøre det, så vi bestemte oss for å være lovlydige etter det.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Vi har hatt svart vaskehjelp og betalte assistentene svart om de var barnvakt. I tilleg har vi betalt en rørlegger halvparten svart en gang. Sikkert flere ting som jeg ikke husker akkurat nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Jeg hadde dagmamma somjobbet svart, begge to faktisk. Men er mye emr komfortabel med å ha han i barnehage (ikke bare pga betalingen vel og merke)
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Vi hadde svart dagmamma til Frøkna. Vi hadde foretrukket en hvit dagmamma, men det var ikke å oppdrive, så da ble det svart i stedet. Sist redigert av Teofelia : 20-10-06 kl 09:20. Årsak: La til siste avsnitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Har ikke leid inn noen for å gjøre arbeid "svart"..
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Åhh, det glemte jeg visst. Vi hadde svart dagmamma i fem måneder av eksakt samme grunner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Selvfølgelig har jeg det, jeg har da hatt passepike til Camilla. Gadd liksom ikke kreve at hun registrerte seg som 14-årig passepike.
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
Det beror på det samlede beløpet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Man kan lønne enkeltmennesker inntil 1000 kr i året uten at det skal betales skatt eller rapporteres noen plass.
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Jepp, har svart vaskehjelp fra Polen.
![]() |
#19 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?Vi har svart vaskehjelp. Hvit vaskehjelp, hvis det i det hele tatt er å oppdrive, koster en formue, for da må man ha et byrå.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Alternativet her er ingen vaskehjelp (og et skitnere hjem).
![]() |
|
|