![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() VinterdekkHar dere byttet om til vinterdekk? Hvilken type velger dere? Vi skal ut å kjøre i helgen og dekkene som stod på kunne ikke under noen omstendigheter brukes på en langtur, så i går var jeg og kjøpte og fikk satt på nye dekk, type Hakoon Icebear. Nå sitter jeg og lurer på om det var et lurt valg. Må søke litt på nettet. Det virker jo litt søkt egentlig, i mitt hode at man bruker flere tusen på et barnesete, og så skal man velge noen dekk som kanskje ikke er kjempegode. Det var disse dekkene dekkmannen anbefalte så da må de vel være bra, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
|
![]() Sv: VinterdekkJeg må innrømme at jeg ikke har hørt om det merket en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Vinterdekk
Veldig godt poeng! Det er utrolig viktig med skikkelige dekk. Det er tross alt de som skal holde veigrepet for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: VinterdekkPå den forrige bilen min kjøpte jeg bare de billigste piggdekkene, uavhengig av merke. Men da var jeg singel og alene, kjørte kun i byen, og bilen hadde en verdi på femten tusen. Firehjulstrekk, så jeg kom meg godt fram likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Vinterdekk
Det gjorde godt å lese det siste. Så får vi se til neste vinter igjen, eller denne vinteren om vi erfonøyde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VinterdekkVi har nettop kjøpt piggfrie dekk. Continental, Viking ett eller annet 3, det var vel det jeg fikk med meg. De kostet 1000 kr per dekk inkl montering og avbalansering, og har vært testvinnere tre år på rad.
![]() |
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: VinterdekkVet ikke hva vi har på bilen jeg
![]() |
#9 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: VinterdekkKjøpte hakkapilita eller hva de nå heter i fjor, pigg |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: VinterdekkVi har ikke lagt om enda men vi har pigg dekk som vi skal ha på bilen, continental. Sist redigert av Tinka : 20-10-06 kl 22:05. Årsak: Glemte stor forbokstav. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VinterdekkHar bytta til vinterdekk på ene bilen - piggdekk. Skal bytte på den andre etter hvert, piggdekk der også.
![]() |
#12 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: VinterdekkVi har piggfrie dekk på begge bilene (piggdekkgebyr er sure penger og vi har klart oss fint med piggfrie dekk i flere år). På min bil (firmabil) er vinterdekkene lagt på (det fikses på jobben heldigvis..) - helt nye dekk, men hvilket merke, nei det aner jeg ikke....
![]() |
#13 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: VinterdekkVi har ikke skiftet dekk enda men må vel gjøre det snart. Vi har helt ny bil og jeg aner ikke hvilket merke det er på dekkene. Men vinterdekkene er i hvertfall helt nye. Det er piggfrie dekk, det har jeg fått med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|