Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En sjuskepoll

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Flervalgspoll, kryss av to alternativ
Jeg bryr meg ikke om husarbeid, derfor ser det ikke ut hjemme hos meg 16 7,21%
Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig 109 49,10%
Jeg rydder og vasker en gang hver/annenhver uke, men det blir bomba igjen tvert 67 30,18%
Jeg rydder overflatene ofte, men vaskinga tas ikke så ofte 54 24,32%
Jeg er kandidat til programmet "How clean is your house" og får snart barnevernet på døra 9 4,05%
Jeg bryr meg ikke om husarbeid, men min bedre halvdel gjør, og derfor ser det ikke så ille ut hos oss likevel 16 7,21%
Kjøkkenet er verst 35 15,77%
Soverommet er verst 85 38,29%
Badet er verst 32 14,41%
Gangen er verst 43 19,37%
Stua er verst 34 15,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 222. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-07, 11:47   #1
Albertine
Passiv

Standard

En sjuskepoll

Er du sjuskete av fri vilje? Lever du sånn at du heller gjør andre ting enn å styre i huset hele tiden, eller prøver du panisk å holde orden på huset uten å helt få det til? Og hvordan arter det seg, sjuskelivet? Er du en overflaterydder, og vasker sjelden, eller tar du skippertak innimellom sånn at det faktisk er ganske rent under alt rotet?

Og kongespørsmålet: Hvilket hverdagsrom er verst? (Boder etc. unntatt)

Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:05   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sjuskepoll

Jeg savner alternativet "Jeg bryr meg ikke om husarbeid, men min bedre halvdel gjør, og derfor ser det ikke så ille ut hos oss likevel".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:05   #3
Albertine
Passiv

Standard

Og som den gode pollmakeren jeg er så legger jeg til det alternativet.

Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:07   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg savner alternativet "Jeg bryr meg ikke om husarbeid, men min bedre halvdel gjør, og derfor ser det ikke så ille ut hos oss likevel".

Jeg lurer på hvor ille det hadde sett ut her om han var like lat som meg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:11   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Og som den gode pollmakeren jeg er så legger jeg til det alternativet.

Flott! Kan du legge til et kryss for meg på det alternativet også? Jeg har visst allerede svart på at soverommet er det rommet som ser verst ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:14   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg krysset for "kjøkkenet er verst", men det er jo ljug, soverommet er mye verre, men det viser jeg ikke fram, og har fortrengt så godt jeg kan..

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:35   #7
Albertine
Passiv

Standard

Flott! Kan du legge til et kryss for meg på det alternativet også? Jeg har visst allerede svart på at soverommet er det rommet som ser verst ut.

Schon gemacht.

Jeg ble så inspirert jeg nå at jeg vasket badet.

Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 13:33   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er Teos hemmelige tvilling.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 13:55   #9
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig
Jeg rydder overflatene ofte, men vaskinga tas ikke så ofte
Kjøkkenet er verst
Soverommet er verst
Badet er verst
Gangen er verst
Stua er verst

Gammel 08-12-07, 14:02   #10
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler at jeg går rundt og vasker og rydder hele tiden jeg da. Men likevel ser det bombe ut her til tider.

Akurrat nå ser soverommet vårt helt bomba ut.

Gammel 08-12-07, 14:46   #11
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg melder superior soverommet som det verste rommet i huset, selv om det er ironisk nok det stedet som burde vært renest og mest ryddig.
Jeg rydder ofte, gjerne hver dag, men det er alltid litt rot. Ikke helt ille.. Kan lett ha besøk, men det er ikke noe hyggelig.

Gammel 08-12-07, 14:47   #12
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Slet mellom to alternativer, jeg.
"Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig"
og
"Jeg rydder og vasker en gang hver/annenhver uke, men det blir bomba igjen tvert"

Mannen er dessverre minimalt interessert i hvordan det ser ut.... Egentlig er det bare meg, og jeg greier bare ikke å rydde for fem, jeg. Greier jo kanpt å rydde etter meg selv!
*rotekopp*

Gammel 08-12-07, 15:09   #13
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn er det her og.

Soverommet er nok verst ja.

Gammel 08-12-07, 15:14   #14
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her ser det stort sett bomba ut, og soverommet er verst.

Samboer er ikke spesielt mer interessert enn meg, og vi må virkelig jobbe for å få hverandre med på en sjau.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 15:14   #15
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Skal være skikkelig avslørende, og vise hva som dukket opp da jeg vasket under sofaen i dag. To dager siden sist jeg vasket der...

Gammel 08-12-07, 15:28   #16
Albertine
Passiv

Standard

Yess, slaraffen! Slike bilder vil vi se!

Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 19:52   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av på ganske mange. Alle rom, minus badet... I tillegg disse to: Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig 1948,72%Jeg rydder og vasker en gang hver/annenhver uke, men det blir bomba igjen tvert.

Vi har vakskehjelp annenhver uke...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 19:52   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg lurer på hvor ille det hadde sett ut her om han var like lat som meg.

Signerer denne.
Jeg er lykkelig utstyrt med svært huslig mann, som rydder og vasker (og overfører sine gode vaner på guttungen, som synes det er kjempestas å vaske sammen med pappa! ) og holder orden på meg.
Jeg er nemlig noe bortskjemt fra barnsben av, og har i grunnnen alltid blitt ryddet etter.
Gjett om jeg fikk meg en oppvåkning da jeg ble voksen og samboer!

Til mitt forsvar må jeg jo tilføye at jeg faktisk har blitt bedre i løpet av vårt 11 år lange samboerskap, mannen har gjort en høvelig god jobb med oppdragelsen.

Gangen vår er et håpløst prosjekt som vi nærmest har gitt opp å holde i presentabel stand.

Gammel 08-12-07, 19:57   #19
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver å holde litt orden på huset, men det blir liksom aldri helt ordentlig

Gammel 08-12-07, 20:27   #20
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg rydder overflatene ofte, men vaskinga tas ikke så ofte
Soverommet er verst
Badet er verst
Gangen er verst
Stua er verst

Jatta, jatta.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sjuske

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.