Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Det nye KRL-faget og menneskerettigheter ...(Glåmdalen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-07, 17:52   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Det nye KRL-faget og menneskerettigheter ...(Glåmdalen)

http://www.glomdalen.no/article3178134.ece

Dette er en utfordring til Den Norske Kirke. Ingen tvil om det. Jeg er kristen, men må si at jeg syns KRL-faget skal gjennspeile de ulike trosretninger vi har i Norge. Dersom skolen skal være inkluderende for alle så må det bli slik Menneskerettighetskommisjonen sier. Så får det bli opptil Den Norske Kirke å legge om slik at de når sin menighet.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 17:55   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det nye KRL-faget og menneskerettigheter..(Glåmdalen)

Jeg hilser forslaget velkommen!

Synes det er strålende at kristendommen blir mer likestilt med andre religioner i undervisningen.

Gammel 08-12-07, 18:06   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg hilser forslaget velkommen!

Synes det er strålende at kristendommen blir mer likestilt med andre religioner i undervisningen.

Enig. Så et innslag om dette på dagsrevyen i går.

Gammel 08-12-07, 18:16   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært skeptisk til KRL-faget, og hilser det nye faget hjertelig velkommen. Dette betyr vel også at den kristne formålsparagrafen for barnehage og skole forsvinner?

Gammel 09-12-07, 00:06   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Biskopene mener det er unødvendig å endre KRL-faget selv om faget strider med menneskerettighetene.

Nei, hva skal vi vel med denslags...

Gammel 09-12-07, 00:27   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det nye KRL-faget og menneskerettigheter ...(Glåmdalen)

Amen - dette er noe jeg har sagt siden KRL oppsto: Bytt ut "kristendom" med "religion," så vil det kunne bli et spennende fag som de fleste vil kunne ha utbytte av, uten at det tråkker noen på tærne.

Ønskes altså velkommen fra min side. Trosopplæring bør være foreldrenes ansvar og ikke skolens.

Gammel 29-12-07, 21:46   #7
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Det nye KRL-faget og menneskerettigheter ...(Glåmdalen)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Amen - dette er noe jeg har sagt siden KRL oppsto: Bytt ut "kristendom" med "religion," så vil det kunne bli et spennende fag som de fleste vil kunne ha utbytte av, uten at det tråkker noen på tærne.

Ønskes altså velkommen fra min side. Trosopplæring bør være foreldrenes ansvar og ikke skolens.

signerer denne!!1

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.