Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fy-fy med barbesøk for idrettsutøvere? (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 12:21   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy-fy med barbesøk for idrettsutøvere? (VG)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=189074

Sitat:

Vi har ikke behov for idrettsutøvere som profilerer rusbruk, sier generalsekretær i Actis, Anne-Karin Kolstad

Jeg må si de trekker det litt vel langt. En ting er at det kan gå utover idrettsprestasjoner å drikke dagen før et arrangement, men å si at man ikke bør drikke som idrettsutøver er vel litt på kanten?

Gammel 10-12-07, 12:24   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fy-fy med barbesøk for idrettsutøvere? (VG)

Jeg kjenner at jeg bryr meg veldig lite om langrennsutøvere går på bar dagen før konkurransen eller ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:26   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke hvofor slike saker får oppslag i avisa i det hele tatt. Hadde ikke saken blitt tatt opp, hadde ingen visst om det.

Gammel 10-12-07, 12:27   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg må si de trekker det litt vel langt. En ting er at det kan gå utover idrettsprestasjoner å drikke dagen før et arrangement, men å si at man ikke bør drikke som idrettsutøver er vel litt på kanten?

Enig, dette var litt småhysterisk. Jeg synes det er ganske frekt å si noe slikt som dette:

Opprinnelig lagt inn av VG

- Hun skiller seg ut fra veldig mange andre toppidrettsutøvere på en veldig uheldig måte.

Gammel 10-12-07, 12:28   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg reagerte også på den kommentaren. Er det forventet mer av norske idrettsutøver enn av mange andre? Skal de sitte på en pidestall og være prektige?

Gammel 10-12-07, 13:05   #6
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syntes dette er en "ikke sak", skulle jo nesten tro at en idrettsutdøver som er ute på en fest eller tar seg et glass med noe alkoholholdig i er alkoholikere.

Når det er sagt så er det litt merkelig at hun går ut og drikker dagen før en konkurranse, jeg trodde de var livredde for å bli syke før et renn. Uansett syntes jeg det får bli opp til den enkelte, la nå dama få ta seg et glass vin.

Jeg antar at dette er spritet opp litt av journalister.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:24   #7
Nebbia
Passiv

Standard

Ole Einar Bjørndalen er total avhold. Hadde det ikke vært for all drikkingen til Vibeke Skofetrud hadde hun sikkert vært like suveren, hun også.

Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:28   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Typisk norsk

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:33   #9
TBM
Passiv

Standard

Dette er "ikke-nyheter" - og et godt eksempel på at sport har tatt alt for stor del av nyhetsbildet...

Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:36   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle også jaggu ha drukket om noen hadde tvunget meg ut på langrennsski. :kneg:

Gammel 10-12-07, 13:54   #11
TBM
Passiv

Standard

Rusfrihet i forbindelse med idrettsarrangement hvor det er mindreårige tilstede, er en god ting og et godt prinsipp. I dette tilfellet var utøveren på en vanlig bar kvelden i forveien og det kan jeg ikke se er en del av arrangementet.

Jeg synes at idrettsutøverne får være slik de er og så blir noen gode rollemodeller ut fra det - og andre ikke fullt så gode... Hvem er det forresten som definerer hva som er en god rollemodell?

Selv synes jeg ikke det er så ille om man drikker litt, men man skal ikke se bort fra at det er totalavholdsorganisasjonene i Norge som jobber for at media skal "fordømme" disse hendelsene...

Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:56   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Egentlig var det litt forfriskende å lese en artikkel om Skofterud hvor hennes blå øyne ikke sto i fokus.

Gammel 10-12-07, 14:24   #13
TBM
Passiv

Standard

Nå har jeg lest saken nøyere - og joda, det er foreningen Actis som er en viktig pådriver for saken!

http://www.actis.no/category.php/cat.../?categoryID=7

Jeg tror ikke Skofterud mente at hun ble "dritings" av to glass vin, så kommentaren om at hun ikke husket noen ting, tror jeg vi kan ta som en ironisk kommentar. Hun hadde ikke klart å prestere på stafetten om hun hadde drukket for mye...

Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:25   #14
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Egentlig var det litt forfriskende å lese en artikkel om Skofterud hvor hennes blå øyne ikke sto i fokus.

Det kan hende at hun er litt enig med deg - selv om kanskje gjerne skulle sett at de fokuserte på jobben hennes...

Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:28   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det kan hende at hun er litt enig med deg - selv om kanskje gjerne skulle sett at de fokuserte på jobben hennes...

Den enda mer tabloide vrien hadde jo vært:

"Ekstra! Bildespesial! Vibekes vakre blå øyne - slørede om kvelden, blodskutte om morgenen!"

Jeg husker heller ikke alle jeg har snakket med en lørdag kveld på en bar, og det gjelder samme om jeg er klin edru eller pære dritings. Selv om jeg selvfølgelig aldri er pære dritings.

Gammel 10-12-07, 16:26   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn er det å være i medias søkelys.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:52   #17
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Den enda mer tabloide vrien hadde jo vært:

"Ekstra! Bildespesial! Vibekes vakre blå øyne - slørede om kvelden, blodskutte om morgenen!"

Jeg husker heller ikke alle jeg har snakket med en lørdag kveld på en bar, og det gjelder samme om jeg er klin edru eller pære dritings. Selv om jeg selvfølgelig aldri er pære dritings.

Eller:

Ekstra! Skofteruds blå øyne husker ingenting fra sitt vinløp!

Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 18:47   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo forskjell på å ta et par glass og å drikke seg full.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:27   #19
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Det er jo forskjell på å ta et par glass og å drikke seg full.

Ikke hvis man er journalist.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.