Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ryanair har laget kalender, og ikke en hvilken som helst heller ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 19:31   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ryanair har laget kalender, og ikke en hvilken som helst heller ...

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2147448.ece

Er det mulig? I 2007? Hvem er det som er så tette i hue at de presterer å lage en kalender med firmaet logo - med firmaets kvinnelige ansatte i halvnaken positur? Jo, det er Ryanair det. Jeg skjønner godt at fagforeninger krever den trukket tilbake. Når flyselskaper går ut og presenterer flyvertinnene sine som bimboer, ja da er det jo ikke rart folk får fordommer.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 19:33   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryanair har laget kalender, og ikke en hvilken som helst heller ...

Dette har jeg ikke problemer med. Inntektene går til veldedighet. Skjønt; de kunne gjerne hatt noen lettkledde menn med også.

Gammel 11-12-07, 23:23   #3
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Bra formål, men dårlig å fokusere på bare halve befolkningen som kundegruppe. Hva med meg? Jeg vil også se lettkledde kjønnsobjekter (=menn for meg)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 23:36   #4
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne ikke brydd meg mindre....
Men hvor er pilotene i denne reklamen?
Dårlig gjort.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 23:38   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Sikker på at du ikke diskriminerer litt selv nå?

Gammel 12-12-07, 08:03   #6
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne ikke brydd meg mindre....
Dårlig gjort.

Damer kan da være piloter

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 08:10   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg som trodde dette handlet om gratis flybilletter.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 08:17   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har de ingen mannlige kabinansatte? Piloten, flyvertinnen og bakkemanskapet er det jo bilder av.

Gammel 12-12-07, 09:15   #9
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sikker på at du ikke diskriminerer litt selv nå?

Fordi jeg synes at det var dårlig gjort at det bare var damer og ikke et eneste mannebein i reklamen?
Neh..

Gammel 12-12-07, 09:37   #10
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg synes at det var dårlig gjort at det bare var damer og ikke et eneste mannebein i reklamen?

Fordi at du automatisk gikk ut i fra at ingen av de som var avbildet var piloter.

Gammel 12-12-07, 09:51   #11
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Klart vi vil ha hete, mannlige piloter. Samtidig er jeg redd for å få se noe slikt:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg AndyBarkerFairway-718732.jpg (11,4 KB, 4 visninger)
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:54   #12
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ærlig talt litt enig jeg altså.
Er vi ikke kommet lengre?
Og ja, hvor er de mannlige kabinansatte?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:55   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Klart vi vil ha hete, mannlige piloter. Samtidig er jeg redd for å få se noe slikt:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 10:00   #14
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jøye, så utrolig teit!

Det er noe med kulturen i slike selskaper tror jeg. Da jeg fløy med Air France sist stod de middelaldrende pilotene og hang ved skranken ved ombordstigning. Da alle hadde satt seg sendte de flyvertinnen ut i flyet med beskjed til en råflott (svært ung) jente om at "the captain wants you in the cabin if you like to ".Og hun gikk inn!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 10:05   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg ikke hadde reagert så veldig om det hadde vært fine bilder, samme hvor lettkledde de er. Aktbilder synes jeg er flott! ...men det får da være grenser for smakløs "påkledning", uoppfinnsom posering og trashy bilder.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 01:44   #16
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Fordi at du automatisk gikk ut i fra at ingen av de som var avbildet var piloter.

Ryanair har ingen kvinnelige piloter eller kapteiner.
Så det var ingen automatikk i svaret mitt nei

Gammel 13-12-07, 16:24   #17
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Egentlig skremmende få piloter og kapteiner i norge i forhold til menn.

Men det gjelder sikkert for mannlige flyverter og.

Gammel 13-12-07, 16:28   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha lest intervju med Ryan Airs toppsjef og hans forhold til det å ha barn så kan jeg ikke si at jeg er overrasket. Men jeg har fått enda en grunn til å ikke fly med dem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 16:38   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Etter å ha lest intervju med Ryan Airs toppsjef og hans forhold til det å ha barn så kan jeg ikke si at jeg er overrasket. Men jeg har fått enda en grunn til å ikke fly med dem.

Gammel 13-12-07, 16:39   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får litt sånn assosiasjoner til et flyselskap for de lavpannede, harry og nederst på den sosiale rangstigen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.