Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan skreller du klementinene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 21:50   #1
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan skreller du klementinene?

Etter å ha blitt storforbruker av klementiner har jeg innsett at folk skreller de på veldig forskjellige måter. Selvfølgelig er det min måte som er rett

Først skal en starte i en av endene og lage en spiral av halve skallet, før en fjerner resten i en hel del. Så bruker en den hele delen som beholder til spiralen og den strengen som er inni klementinen!!
På den måten er alt samlet og ordentlig, og lett å få med seg til bosset

Mannen driver nesten og skreller hver enkel båt :skrulle:

Gammel 13-12-07, 22:24   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skreller du klementinene?

Så mye av skallet som mulig i ett stykke er målet her. :tidvis klementingal:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:24   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skreller en stripe rett ned og tar av de to sidestykkene.

Gammel 13-12-07, 22:30   #4
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Så mye av skallet som mulig i ett stykke er målet her. :tidvis klementingal:

Og i tillegg er det veeldig viktig å få fjernet så mye som mulig av den hvite "pelsen".

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:32   #5
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg skreller av alt skallet i ett stykke. Hvis ikke har jeg tapt. Mot klementinen!

:tvangstankenevrotikerhippie:

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:33   #6
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Standard

Og på grunn av tvangsnevrosen min, så er jeg litt fientlig innstilt når det gjelder rensing av appelsiner.

Gammel 13-12-07, 22:33   #7
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Og i tillegg er det veeldig viktig å få fjernet så mye som mulig av den hvite "pelsen".

nett som gubben driver på det

Gammel 13-12-07, 22:38   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skreller den sikkert på forskjellige måter hver gang, har virkelig aldri tenkt over hvordan jeg skreller den.

Gammel 13-12-07, 22:39   #9
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Appelsiner er et mareritt.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:41   #10
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Standard

Appelsiner er et mareritt.

Jupp.

De må rett og slett skjæres opp i båter, så man bare kan spise det inni. Og slippe styret med skrelling.

Gammel 13-12-07, 22:41   #11
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Får skallet fortest mulig av for så å kose meg med klementinen min.

Gammel 13-12-07, 23:47   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Å her var mine sjelefrender merker jeg! :happy:

Skreller som Vito

Opprinnelig lagt inn av vito

Først skal en starte i en av endene og lage en spiral av halve skallet, før en fjerner resten i en hel del. Så bruker en den hele delen som beholder til spiralen og den strengen som er inni klementinen!!

Har tvangstanker og må lage båter som Hippie og mareritt om "hvit pels" som Arken. Spiser derfor sjelden appelsin, for det er tidkrevende, men klementiner går fortere heldigvis!

Gammel 13-12-07, 23:51   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skreller ikke klementiner - får fullstendig angst av alle former for sitrusskall på og under neglene.

Gammel 14-12-07, 02:52   #14
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Etter å ha blitt storforbruker av klementiner har jeg innsett at folk skreller de på veldig forskjellige måter. Selvfølgelig er det min måte som er rett

Mannen driver nesten og skreller hver enkel båt :skrulle:

Skreller også som Vito, samt at jeg har fobi mot den hvite pelsen, så jeg piller den av og danderer pent oppi skallet.
Det er tidkrevende å spise/skrelle klementiner!

Gammel 14-12-07, 02:58   #15
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

samt at jeg har fobi mot den hvite pelsen, så jeg piller den av og danderer pent oppi skallet.
Det er tidkrevende å spise/skrelle klementiner!

Ikke rart det er tidkrevene

Har ikke tid til slikt jeg, når jeg har fått ferten av klementinen som skrelles begynner slevet å renne, og om jeg ikke får den spiseklar i en fart da blir det mistenkelig vått rundtom :vipper:

Gammel 14-12-07, 03:02   #16
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ikke rart det er tidkrevene

Har ikke tid til slikt jeg, når jeg har fått ferten av klementinen som skrelles begynner slevet å renne, og om jeg ikke får den spiseklar i en fart da blir det mistenkelig vått rundtom :vipper:

Gammel 14-12-07, 05:54   #17
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av blomstermamma, her.

Skreller en stripe rett ned og tar av de to sidestykkene.

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Jeg skreller av alt skallet i ett stykke. Hvis ikke har jeg tapt. Mot klementinen!

:tvangstankenevrotikerhippie:

Samme her.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 07:15   #18
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, akkurat slik.

Gammel 14-12-07, 11:00   #19
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg skreller ikke klementiner - får fullstendig angst av alle former for sitrusskall på og under neglene.

Klementiner er nesten ok, men appelsiner får jeg helst noen andre til å skrelle. En periode var jeg veldig plaget med eksem på hendene, og jeg ble verre av kontakt med f.eks. sitrusskall. Dermed hadde jeg en medisinsk grunn til å overlate skrellingen til andre.

Heldigvis har jeg en mann som uansett skreller så mange klementiner i sesongen at han nesten ikke merker om det blir en fra eller til.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:03   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samme nevrose som Hippie.

Elinblu, spiser du klementiner med skallet på du da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.