Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Superkviss

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-07, 18:41   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Superkviss

Greit, man kan sikkert være litt kreativ når det gjelder titler på programmer og bøker. Men kjenner jeg får litt ufrivillige rykninger av tittelen Superkviss.

Er det virkelig lov å skrive kviss?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 19:41   #2
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Superkviss

Det ligger uansett an til en fornorsking av ordet quiz, så kviss er jo det fonetisk mest nærliggende. Vakkert er det ikke, men det er temmelig uunngåelig at det blir slik, vil jeg tro.

Om det er tillatt å skrive kviss, aner jeg ikke.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:15   #3
teia
Pirkete

teia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Grusomt. Hva er galt med spørrekonkurranse?

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:21   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Superkvise?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 07:45   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Superkvise?

Det var min tanke også.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 23:50   #6
superkviss
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2007
superkviss har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kviss er godkjent av Norsk Språkråd. Så er det sagt.

Jeg hadde blitt overrasket hvis alle likte navnet fra dag 1. Og det er absolutt ikke noe galt med "spørrekonkurranse"; bortsett fra at det er et håpløst navn på et tv-program - i mine øyne og ører. Men til dere skeptikere så blir dere sikkert vant med navnet etterhvert. Jeg tror feks ikke navnet "Norsk Rikskringkasting" haddet blitt så godt mottatt i dag...

Jeg håper imidlertidig at barna liker innholdet i programmet. Hyggelig at også noen voksne legger merke til oss.

Producer i Superkviss

superkviss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 00:11   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av superkviss, her.

Jeg tror feks ikke navnet "Norsk Rikskringkasting" haddet blitt så godt mottatt i dag...

Det var vel ikke en spesielt god sammelikning? "Rikskringkasting" er jo ikke en fornorskning av et engelsk ord men en norsk oversettelse. (Mener forøvrig ikke noe spesielt om ordet kviss annet enn at det ser uvant og pussig (og kviseaktig) ut).

Gammel 28-12-07, 08:47   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

:imponert av at jeg har fått en "Nrk Producer" til å melde seg inn på forumet:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 09:02   #9
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Kviss er grusomt

Kunne det ikke heller bare blitt stavet quiz..

Gammel 28-12-07, 09:32   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:liker kviss:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 11:36   #11
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi liker både navnet og programmet

Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 11:51   #12
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker superkviss! Forsåvidt enig i at stavemåten ser rar ut, men den er lovlig og uten tullete orddeling, så det er godt nok for meg. Barnet synes det er kjedelig, men jeg bruker ham som unnskyldning siden det er rett etter barneTV.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 12:03   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

:imponert av at jeg har fått en "Nrk Producer" til å melde seg inn på forumet:

Jeg pleier å være svært konservativ når det kommer til fornorsking av ord, men dette synes jeg var gøyalt.

Gammel 28-12-07, 18:46   #14
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Er det bare jeg som humrer litt av "producer i superkviss"? "Produsent i superkviss", eller "producer i super quiz" - det må ihvertfall være gjennomført!

Gammel 28-12-07, 18:59   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Er det bare jeg som humrer litt av "producer i superkviss"? "Produsent i superkviss", eller "producer i super quiz" - det må ihvertfall være gjennomført!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 19:38   #16
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel 01-01-08, 13:17   #17
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Dette har med ord og uttrykk som brukes innomhus i NRK. Producer og produsent er ikke helt det samme i så måte. Litt vanskelig å forklare for utenforstående.

*jobber også i NRK* (men ikke med superkviss)

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.