Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva er ditt mest sjuskete husmortriks?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 01:03   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hva er ditt mest sjuskete husmortriks?

I lys av luciakjoleopplegging med gaffateip og lignende, hadde det vært morsomt om FP-brukerne kunne dele sine mest sjuskete husmortriks.

Jeg kan jo begynne ...

I går kveld etter at gutten hadde lagt seg orket jeg ikke å rydde lekene hans som lå spredt over hele stuegulvet; løsningen ble å hente en løvang som jeg skjøv lekene inn i lekekroken med. Veldig effektivt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 01:15   #2
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hva er ditt mest sjuskete husmortriks?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

I lys av luciakjoleopplegging med gaffateip og lignende, hadde det vært morsomt om FP-brukerne kunne dele sine mest sjuskete husmortriks.

Jeg kan jo begynne ...

I går kveld etter at gutten hadde lagt seg orket jeg ikke å rydde lekene hans som lå spredt over hele stuegulvet; løsningen ble å hente en løvang som jeg skjøv lekene inn i lekekroken med. Veldig effektivt.

Gammel 15-12-07, 01:16   #3
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Stappe ting inn i skuffer å skap er jo alltid en hit.. Den benytter jeg meg mye av..

Gammel 15-12-07, 01:27   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Nødrydding i form av å stappe alt inn på soverommet benyttes her i huset.

Gammel 15-12-07, 02:40   #5
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stappe bort det som stappes kan.
Gjemme bort i skuff og i skap, i boks og i pose ,
soverommet får hvertfall sin overdose.

rot blir borte, hokkus pokkus vips i en fei
tammen er fornøyd og kan smile i vei

ser så ryddig ut atte!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 14:51   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Invitere besøk med jevne mellomrom. Da ser det fint ut de timene vi har besøk, og ei kort tid etterpå.

Planlagt besøk fører ofte til kattevask av badet, samt rydding av gang og stue.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 14:54   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurest å invitere folk, ellers så er det selvfølgelig skap og gjesterom som får være oppbevaringsplass.

Da vi hadde visning på forrige leiligheten vår 3 uker etter at prinsen var kommet, støvsugde jeg bare og satt fram skåler med grønnsåpe en stund før visningen - da luktet det godt iallefall

Gammel 17-12-07, 14:54   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Løvang?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 14:56   #9
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Løvang?

Gulvkost/langkost

Måtte litt av den ja.

Jeg bruker vaskerommet til alt mulig, ofte ikke til det det skal brukes til :haug på klesvasken:

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 15:02   #10
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så lenge det ikke flyter over av skittentøy så innbiller jeg meg at jeg har kontroll på klesvaskinga...

Derfor hender det ofte at jeg må sette meg på lokket til skittentøyskurven for å få kontroll

(Også fin unnskyldning for ikke trene/gå ned i vekt...)

Gammel 17-12-07, 15:15   #11
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Invitere folk hjem er jeg enig i er det beste trikset, da blir det i allefall ryddig på overflaten. Ellers holder jeg hard på ute av øye ute av sinn prinsippet. Stapp rotet der det stappes kan.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 15:25   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Besøkstrikset brukes her også, og så har vi et kontor/en bod som litt for ofte er totalt umulig å komme inn på da alt rot blir satt/kastet inn der.

Skylde på rotete unger/mann og hund som røyter er også et fint triks ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 15:28   #13
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vaskehjelp.

Gammel 17-12-07, 15:28   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiiiine IKEA-bagene! De klager ikke selv om de stappes fulle av stæsj og klær og stues opp på loftet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 15:30   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt ting pent under dyna og flatet det ut før besøk. Huset var nytt og jeg forventet at gjestene også ville se soverommene.

Ellers stappes ting inn i skap, til og med kjøkkenskap...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 15:32   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før jul så selger apoteket litt sånn eksklusiv grønnsåpe i ei lita flaske. (Den er veldig drøy om en vil vaske med den, men det gjør ikke jeg.) Også har en sånn telysholdere som er ment å legge f.eks. røkelse oppå. Drypper litt av grønnsåpa fra apoteket på denne skåla og tenner lyset under. Lukter julerent i hele huset.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 15:33   #17
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Før jul så selger apoteken litt sånn eksklusiv grønnsåpe. Også har en sånn telysholdere som er ment å legge f.eks. røkelse oppå. Drypper litt av grønnsåpa fra apoteket på denne skåla og tenner lyset under. Lukter julerent i hele huset.

Takk for tips!

Gammel 17-12-07, 15:55   #18
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Et eget rom eller to som er unntatt beskuelse (soverom ikke medregnet, da må man jo flytte rotet før man skal legge seg) er kjekt å ha.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 16:08   #19
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Det stappes ned i skuffer og inn i skap gitt.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 16:14   #20
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har lagt ting pent under dyna og flatet det ut før besøk. Huset var nytt og jeg forventet at gjestene også ville se soverommene.

Ellers stappes ting inn i skap, til og med kjøkkenskap...

dynetrikset har jeg også benyttet meg av, helt til jeg kom på at de kanskje satte seg på sengen for å se seg rundt eller "teste" sengen (folk kan fort gjøre slikt), da fant jeg ut at jeg måtte slutte med det

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.