|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Hvordan oppbevare kolakaker?Jeg har en boks med kolakaker a la Divine. Den har stått på benken. Kakene er myke og smaker nesten deig (nam). Nå smakte jeg på en og den smakte litt harsk... Bude de stått kaldt?
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevare kolakaker?Jeg har også laget dem, og må innrømme at det ikke er så mange igjen.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare kolakaker?Det har litt med hvor lenge man steker kakene også - om de blir seige eller harde.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevare kolakaker?Jeg oppbevarer mine kolakaker kjølig. De smaker ikke harskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan oppbevare kolakaker?Jeg lar kakeboksene stå kaldt ( i en kjellerbod). Da varer de gjerne litt lengre også her i huset - ute av synet, ute av sinn eller noe i den duren
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare kolakaker?Jeg har mine i en tett boks i boden. Det er ikke spesielt kaldt der, men de smaker absolutt ikke harskt. Funker uansett dårlig å ha dem på kjøkkenbenken her i huset - da blir det ikke mange igjen til jul. |
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare kolakaker?Mine har aldri smakt harskt, men så har de vel aldri overlevd mer enn et par dager. :glupsk: Så jeg aner dessverre ikke. Men jeg tror ikke det har noe med sirupen å gjøre. Jeg har brukt mørk sirup flere ganger og da smaker det bare litt skarpere, men slett ikke harskt.
![]() |
#9 |
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevare kolakaker?Tett boks i boden her også. Holder seg da like bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare kolakaker?Jeg har brukt masse lys sirup. Det var bare en som smakte vondt. Resten er nå i kjøleskap.
![]() |
#12 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan oppbevare kolakaker?
Ikke så vanskelig.. bare å ha litt fantasi. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|