|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Revaske en dunjakke som har blitt til en "klump"?En mamma på skolen har vasket sønnen sin dunjakke og hun har ikke tørketrommel så hun skulle ta med jakken til en venninne og tørke den i trommel der. Men dette skjedde visst ikke samme dag og heller ikke den neste så nå har dunen klumpet seg.
![]() |
#4 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blit til en "klump"?Gjør det, og putt inni noen tennisballer for å banke duna godt utover igjen, funka fint her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Einsam
|
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blit til en "klump"?Svigermor gjorde det samme med sin dunkåpe. Jeg vasket den sammen med et par (rene) joggesko, og joggeskoene fulgte med inn i tørketrommelen, begge deler ble så fine etterpå atte |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blit til en "klump"?
Skulle til å foreslå det samme, pleier og å bruke sko sammen med dun...
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blit til en "klump"?Det går helt fint å vaske den opp igjen for så å tørke den i trommel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blit til en "klump"?Tusen takk for alle svar.
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blit til en "klump"?Går så fint atte. Trenger ikke vaske den på nytt, bare dypp den i vann (eller kjør den på skylleprogram) og så i maskinen med max sentrifugering. Og trommel med noe hard gummi i.
![]() |
![]() |
#11 |
Come what may...
|
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blit til en "klump"?Så bra at det ordnet seg! Og så snill du er som hjelper dem!
![]() |
#13 |
*elsker ENGA*
|
Så flott... Dun tar alltid lang tid å tørke...
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blit til en "klump"?Jeg holder på å tørke en dundyne på den måten nå. (Omgangssyken ja...).
![]() |
#16 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
![]() ![]() |
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blit til en "klump"?Tar opp igjen denne tråden jeg, da jeg skal vaske bergans dunjakka mi.. Men jeg har ikke tørketrommel hva gjør jeg da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Da må du enten levere den på renseri eller vaske den hos noen som har tørketrommel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
Da må du finne en tørketrommel før du vasker. Renserier kan rengjøre dundyner og -puter. Jeg antar at de like gjerne tar i mot jakker også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Revaske en dunjakke som har blitt til en "klump"?Man må ha tilgang på tørketrommel for å vaske dunjakke ja. Og det tar lang tid å få den tørr og fin igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|