|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ny vaskemaskinVaskemaskina vår er ti år gamal og det byrjar bli mykje tull med den. Det ligger stadig igjen såpe i kammeret. Den lekker vatn på golvet. Den vaskar dårleg og ofte setter den igjen flekkar på tøyet som ikkje var der før vask
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Ny vaskemaskinVi kjøpte en LG maskin, det er nå en måned siden, og vi er utrolig fornøyde. Den tar 7 kg, så vi får vasket mye tøy pr gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny vaskemaskinKjøpte ny i sommer, og landet på Miele, siden jeg har hørt at det er kvalitetsmaskiner som varer leeenge. Veldig fornøyd, selv om ullprogrammet nesten er litt for skånsomt. Så også på LG (den var litt billigere), men kom over denne testen som gjorde at det ble miele i steden. Om testen er reell vet jeg ikke, men siden LG er ganske nye på markedet og tørketrommelen derfra skuffet litt, så ble det ikke LG denne gangen. Mielemaskinen min tar 6 kg, altså en kilo mindre enn LG.
![]() |
#5 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Ny vaskemaskinJeg er veldig glad i Miele, de varer jo for alltid omtrent, også har de et supergodt ullprogram og det er gull verdt for meg som bare bruker ubehandlet ull for da kan jeg slenge det i maskinen.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ny vaskemaskinVi kjøpte en åtte år gml Miele vaskesøyle da vi kjøpte hus for 2,5 år siden (toppmodellene den gangen). Maskinene var riktignok svært pent brukt av en gammel dame, men de fungerer altså fortsatt perfekt.
![]() |
#7 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Ny vaskemaskinSignerer Miele, det skal jeg og ha når jeg blir stor...
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17 Sist redigert av GeekyGirrrl : 20-12-07 kl 20:40. Årsak: Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Ny vaskemaskin
![]() |
#10 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
LG er en stoor produsent på det amerikanske markedet.
![]() |
#11 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Ny vaskemaskinJeg holder også en knapp på Miele. For meg er det viktig at den er relativt stille (liten leilighet), og at den har mengeautomatikk. Vi kjøpte en Mielemaskin i sommer, og er veldig, veldig fornøyd med den. Både vaskeresultat og de andre tingene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny vaskemaskinJeg har sett meg ut denne: http://www.elprice.no/Product/Produc...6&shopby=191;1
![]() |
#13 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Veldig fornøyd med Miele. Vi har to ulike ullvaskprogram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Ny vaskemaskinVår Miele er ni år gammel, og har hele tiden gått flere ganger daglig. Vår forrige, en passe dyr Siemens røk motoren på etter fire år, sånn til sammelikning. Foreldrene mine har hatt sin Miele-maskin i 25 år! Jeg kan ikke se for meg at vi skal ha noe annet enn Miele neste gang heller.
![]() |
#15 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ny vaskemaskinVi hadde vår Miele maskin i 21 år og uten reparasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nærmer seg
|
Hehe, nei hadde ikke sånn støvsuger, bodde i familieleilighet så vaskeriet ble bare brukt når det hopa seg opp med vask fordi min egen drittmaskin tok tre timer pr vask, sliter med den enda... Er jo sunnmøring...
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny vaskemaskinJeg har nå min andre Miele. Ikke fordi den første gikk istykker, men fordi vi satte den i utleieleiligheten. Den gamle var vel omtrent 12 år og gikk som ei klokke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Unik
|
![]() Sv: Ny vaskemaskinSjå litt på kva behov du har. Vasker du ofte, kva type kle ? Kva tørkemuligheter har du ( ved dårlige tørkemuligheter kan det vera ein fordel med god sentrifugering, for eksempel )
![]() |
#19 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Ny vaskemaskinVi har også LG maskin, og er ikke så fornøyd. Vi gikk fra en 8 år gammel aeg til denne maskinen, en av toppmodellene til LG. Den vasker ikke spesielt rent, særlig flekkfjerning er den dårlig på. I tillegg bruker den veldig lang tid på vasken. Vanlig 60 graders bomull-kulørtvask bruker den nesten 3 timer på. Kan sette på hurtigvask, på nesten 2 timer, men da vasker den mindre rent.
![]() |
|
|