Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal meg en bok

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-07, 21:38   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Anbefal meg en bok

Jeg vurderer å kjøpe en bok til pappa til jul. Han er 60 år, leser en del bøker, foretrekker gjerne krim og helst mursteinvarianten. Kunne godt tenke meg en bok "litt utenfor allfarvei", som kunne overrasket ham. Den bør være relativt ny så jeg kan finne den i bokhandelen. Har ikke tid til netthandel nå, liksom.

Noen tips?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 21:40   #2
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en bok

Engelsk eller norsk?

Gammel 20-12-07, 22:02   #3
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Norsk.

Gammel 20-12-07, 22:05   #4
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Har han lest trilogien om Lisbeth Salander? Den er på tilbud nå hos Ark.

Ellers "Svermen" eller noe av Robert Wilson?

Gammel 20-12-07, 22:10   #5
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tom Kristensen?

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 22:18   #6
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Tom Kristensen?

Da anbefaler jeg debutboka - En kule, men synes alle bøkene hans er bra.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 22:13   #7
MokkMokk

Standard

Jeg har ikke oversikt over alt han har lest, altså. Men sender selvsagt med byttelapp om jeg finner noe han har lest før. Dere som nevner forfattere - kom gjerne med forslag til titler i tillegg.

Gammel 20-12-07, 22:22   #8
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Oi, jeg leser jo stort sett bare Harry Potter for tiden, men kan selvsagt komme med de varmeste anbefalinger (1-7)
Jeg vet ikke helt hvor mye utenfor allfarvei dette er, og det kan vel knappast kalles krim heller, men disse bøkene har jeg hatt stor glede av i den siste tiden:

Historien om Pi - Yann Martel
Vindens skygge - Carlos Ruis Zafón

Ellers er jeg veldig glad i John Le Carré. Nattportieren er min favoritt (men den er ikke ny)

Gammel 21-12-07, 00:30   #9
MokkMokk

Standard

Jeg gjorde helomvending jeg, og kjøpte istedet en en geit og skolebøker "til" pappa istedet, fra Gaver med mening.

Gammel 21-12-07, 09:21   #10
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Godt valg! :enig:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.