|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Barna først eller til slutt? | |||
Barnas navn etter de voksnes navn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 44,44% |
Barnas navn før de voksnes navn |
52 | 48,15% |
Annet |
8 | 7,41% |
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Til og fra - barna først?Skriver først barna, så mannen og til sist meg selv. Har lagt merke til at de jeg får kort av gjør det samme. Men det er jo egentlig ikke så nøye synes jeg. Før satt jeg oss voksne sitt navn først, men oppdaget at det ikke var så vanlig. Og i grunnen er det jo rart, for på postkasse og dørskilt så står de voksne først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Til og fra - barna først?Hvis det er gaver som er mest fra barna, skriver jeg deres navn først – typisk hvis det er til venners barn, som er jevngamle med mine barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til og fra - barna først?På julekortene skriver jeg mitt navn først. På gavene varierer det litt.
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til og fra - barna først?Jeg lærte en gang at man alltid skal si sitt eget navn til slutt, så siden det uten unntak er meg som skriver kort o.l, og jeg føler det er natulig at min kjære og meg står ved siden av hverandre så skriver jeg barnet først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til og fra - barna først?Jeg har også lært at det er mest høflig å sette seg selv til slutt, så da blir det barna, mannen og Chanett. Sist redigert av Chanett : 27-12-09 kl 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Til og fra - barna først?På til- og fralapper kommer det litt an på hvem gaven egentlig er til og fra.
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Til og fra - barna først?I andre sammenhenger der jeg nevner familien min nevner jeg meg selv til slutt. Eller om jeg snakker om noen andre og meg, så kommer alltid jeg på slutten.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Til og fra - barna først?Selv om man skal sette seg selv sist, så setter jeg mitt navn før mannens på gaver og kort som er fra oss begge, for da vet jo ikke mottageren hvem som har skrevet det, eller det er i alle fall irrelevant, siden det er fra oss begge. Jeg tror jeg setter Podens navn sist på julekortene (siden de er til våre venner), men først på gavemerkelappene.
![]() |
#11 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Til og fra - barna først?Jeg setter navnene på barna først (yngste først), derette oss voksne.
![]() |
#12 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Til og fra - barna først?
![]() |
#13 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til og fra - barna først?Jeg skriver alltid yngste først og eldste sist. Dvs, barna først og voksne sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Til og fra - barna først?På konvolutt til andre skriver jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Til og fra - barna først?Jeg er vant til å skrive mitt eget navn sist. Det er allminnelig høfflighet mener jeg, men i år har niesen min laget julekortet og mitt navn kommer først, noe jeg synes er flaut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Audacious
|
![]() Sv: Til og fra - barna først?Det er avhengig av hvem det er til. Hvis det er f.eks til en voksen venn av meg som ikke kjenner familien min, så setter jeg mitt navn først. Hvis det er kort til familie eller småbarnsfamilier hvor alle er våre venner, så står barnas navn først.
![]() |
#20 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Til og fra - barna først?
Det samme er jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|