Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvordan får man karamellpudding UT av formen slik at karamellen henger på?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-07, 01:59   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan får man karamellpudding UT av formen slik at karamellen henger på?

Jeg har studert diverse oppskrifter på hjemmelaget karamellpudding i dag, både kokebøker og internett har blitt konsultert. Det jeg ikke får svar på noe sted er hvordan den snuoperasjonen jeg må gjøre i morgen skal foregå. Når puddingen straks er ferdig stekt i vannbad, avkjøler jeg den og setter formen i kjøleskapet til i morgen. Men så ...?

Noen som gidder å gi meg en "for dummies" oppskrift på snuing, hvordan få med karamelllaget jeg glaserte formen med før jeg helte melkeblandingen oppi etc?

Man lager saus i tillegg, gjør man ikke? Fant denne i en kokebok, ser den grei ut dere som har prøvd å lage karamellpudding før?

1,5 dl sukker smeltes
Rør inn 2 dl vann
Røres jevnt

Tilsett 1 dl dessertvin eller fruktsaft (jeg tenkte å bruke en skvett plommelikør)
Til slutt tilsettes 1 dl stivpisket kremfløte

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.