Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beltestol til toåring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-08, 22:18   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Beltestol til toåring

Jeg har en gutt som nærmer seg 15 kilo, og som er nødt til å sitte framovervendt i bilen. Nå har vi et maxi cosi priori-sete, men så har jeg jo fått med meg at det er anbefalt at de sitter i beltestol med trepunktsele når de først må sitte framovervendt. Men er det noen som vet hvor høyt barnet må være for at det skal være trygt?

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 22:20   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beltestol til toåring

(Du vet at det er bakovervendte stoler til 25 kg? Sånn i tilfelle det var derfor den unge mannen må sitte fremovervendt.)

Gammel 01-01-08, 22:22   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke høyden som avgjør det men vekten. Det tryggeste er selvsagt bakovervendt. Når dere likevel velger å han forovervendt er det tryggest med trepunktsele. Da er det viktigste vekten. Jeg har aldri lest noe sted at høyden har noe å si. Det er sikkert noen andre som kan svare bedre enn meg.

Gammel 01-01-08, 22:29   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

(Du vet at det er bakovervendte stoler til 25 kg? Sånn i tilfelle det var derfor den unge mannen må sitte fremovervendt.)

Er dessverre en idiotisk bil som gjør at han må sitte framovervendt. Det er ingen bakovervendte stoler som passer.

Gammel 01-01-08, 22:32   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sånn som jeg har forstått det så har det med trepunkt fremover med at man må ha en kropp som klarer å ta i mot belastningen før man kan ha trepunkt. Muskler og tyngde. 5 punkt er ikke like bra. Men Kroppen slipper å bruke muskler fordi selen er helt fast. Den trykkavlaster ikke men den holder fast.

Noen får arrestere meg om jeg tar feil.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 22:55   #6
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Har dere prøvd flere stoler?
Britax two-way elite tar veldig liten plass bakovervendt.

Ellers tror jeg ikke høyden har noe å si på beltestoler.
Du får ta ham med på butikken og prøve

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 23:01   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Har dere prøvd flere stoler?
Britax two-way elite tar veldig liten plass bakovervendt.

Det er ikke plassmangel det går på, men bilen er handicaptilpassa, og har dermed ingen festemuligheter i gulv, har for høye seter til støttebein og har ingen seter foran som et bakovervendt sete kan støttes mot. Da blir det litt vanskelig ... Kjipt, men sant.

Gammel 01-01-08, 23:03   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Zento har ikke støttebein. Men den har jo seler som må rundt beina på sete foran. Sikker på at det ikke går?

Den går jo til 25kg og.

Gammel 01-01-08, 23:05   #9
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Zento har ikke støttebein. Men den har jo seler som må rundt beina på sete foran. Sikker på at det ikke går?

Den går jo til 25kg og.

Har ikke noe sete foran, for der står et monster av en rullestol. Vi har sjekka det ut, jeg lover!

Gammel 01-01-08, 23:08   #10
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Sånn som jeg har forstått det så har det med trepunkt fremover med at man må ha en kropp som klarer å ta i mot belastningen før man kan ha trepunkt. Muskler og tyngde. 5 punkt er ikke like bra. Men Kroppen slipper å bruke muskler fordi selen er helt fast. Den trykkavlaster ikke men den holder fast.

Noen får arrestere meg om jeg tar feil.

Det visste jeg ikke. Hvorfor er fempunktseler ikke bra?

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-08, 23:11   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Fordi de er helt fast til kroppen. Gir ingen avlasting i en kolisjon. Men de er best om man er svak i kroppen. 3 punkt er bevegelig og man får avlastet litt i kolisjon med at man er i bevegelse.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.