Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Legger du fra deg dagligvarer på feil sted i butikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 19:22   #1
Tulip
Rather Unfriendly

Tulip sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Tulip har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Legger du fra deg dagligvarer på feil sted i butikken?

En litt annen vri på dette med "å rydde etter seg i butikker..."
Finner ofte både kjøttvarer o.l kjølevarer, samt andre matvarer, liggende rundt på helt andre steder enn de opprinnelig skulle lagt i butikken. Antar det skyldes folk som ombestemmer seg etter de har plukket med seg en vare og så ikke gider gå tilbake til riktig hylle. Gjør du sånt???

Gammel 04-01-08, 19:23   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Legger du fra deg dagligvarer på feil sted i butikken?

Nei. Ombestemmer jeg meg, så legges varen tilbake på plass.

Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:24   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det har nok hendt, ja.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:25   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det har hendt med tørrvarer, men ikke med fryse eller kjølevarer...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:26   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ombestemmer meg sjelden og de gangene jeg gjøre det, legger jeg ferskvarer på riktig plass og tørrvarer litt her og der.

Gammel 04-01-08, 19:29   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det har hendt med tørrvarer, men ikke med fryse eller kjølevarer...

Samme her. Har jeg det travelt kan det hende jeg legger tørrvarer tilbake et annet sted, men jeg legger selvsagt ALDRI ferskvarer eller frysevarer noe annet sted enn der de hører hjemme, det er jo helt sykt å gjøre noe sånt.

Gammel 04-01-08, 19:31   #7
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg pleier å gå tilbake med varer hvis jeg ombestemmer meg, men hvis jeg er nærme kassa, og har med to unger som er LEI av butikken, så gir jeg det til den som jobber i kassa, og spør pent om de kan legge det tilbake for meg.

Det har skjedd ved to anledninger tror jeg, og de har smilt og svart at det ikke er noe problem. De har vel bare vært glad for å bli kvitt oss.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:31   #8
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Har vel hendt noen få ganger men som oftes leverer jeg det i kassa der jeg kan ombestemme meg, gir det da til dem som sitter bak. men ferskvarer og ferskvarer legger jeg alltidd tilbake.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:33   #9
Frantzen
Passiv

Standard

Nei.
Da måtte jeg jo slutte å irritere meg over de som faktisk gjør sånt

Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:36   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Aldri kjøle- eller frysevarer. Har sikkert hendt med en tørrvare en og annen gang.
Jeg pleier også å ta med meg alt jeg finner overalt der det ikke skal være å levere det i kassa.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:43   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det hender ikke ofte at jeg ombestemmer meg i matbutikken, men om jeg så gjør legges ferskvarer tilbake i kjøledisken og frysevarer i frysedisken. Tørrvarer kan det nok ha hendt at jeg har lagt feil..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:45   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det hender ikke ofte at jeg ombestemmer meg i matbutikken, men om jeg så gjør legges ferskvarer tilbake i kjøledisken og frysevarer i frysedisken. Tørrvarer kan det nok ha hendt at jeg har lagt feil..

Sånn er det her også. Jeg legger ikke ting slik at det ødelegges. Slike malplaserte frysevarer osv finner en ofte ved kassa og da leverer jeg det der.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:26   #13
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Jeg er irriterende pliktoppfyllende.

Gammel 04-01-08, 21:32   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nei.
Ombestemmer jeg meg, legger jeg det tilbake på plass.

Gammel 04-01-08, 21:36   #15
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Nei. Jeg legger varene på plass om jeg ombestemmer meg.
Bilnøklene,derimot, har jeg en lei tendens til å legge fra meg overalt i butikken. Er det et dårlig tegn at betjeningen på den butikken jeg vanligvis handler i faktisk gjenkjenner nøklene mine og kommer etter meg med dem når de finner dem blant bananene? :sporer av:

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:39   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Nei, erru gæærn? Da hadde jeg fått fårlig samvittighet i flere tiår etterpå (husker ennå den karanellsausposen for 32 år siden). Enten legges det tilbake eller det leveres til betjeningen.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:41   #17
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Nei. Jeg er irriterende pliktoppfyllende.

samme her

Gammel 04-01-08, 21:44   #18
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Gammel 04-01-08, 21:45   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Legger du fra deg dagligvarer på feil sted i butikken?

Nei, aldri i verden om jeg har samvittighet til det. Ikke tørrvarer engang, og ferskvarer/frysevarer er jo helt hinsides å gjøre noe sånnt med.
Vi handler stort sett på helsekosten også, og de butikkene er også rimelig små, har aldri streifet meg som et problem å legge tilbake ting hvis jeg skulle ombestemme meg, heller ikke i den store på Majorstuen foreks. (men jeg ombestemmer meg sjelden).

Og bare for å presisere hadde jeg uansett ikke lagt fra meg noe på feil sted, enn om vi fikk en helsekost som var like stor som en typisk Ultra butikk el. heller. *drømme*

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:47   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xizh, her.

En litt annen vri på dette med "å rydde etter seg i butikker..."
Finner ofte både kjøttvarer o.l kjølevarer, samt andre matvarer, liggende rundt på helt andre steder enn de opprinnelig skulle lagt i butikken. Antar det skyldes folk som ombestemmer seg etter de har plukket med seg en vare og så ikke gider gå tilbake til riktig hylle. Gjør du sånt???

Nei, det har jeg aldri gjort. Hvis jeg ikke får lagt dem tilbake selv, så leverer jeg dem i kassen. Det har hendt en håndfull ganger i hele mitt voksne liv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.