|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Jeg skulle ha kyllingkjøtt i en gryte. Det var fritt for kyllingfilet i butikken, så jeg tenkte at kyllingstrimler måtte jo være ypperlig. Det sto til og med renskåret på pakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Come what may...
|
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Kjøpt det flere ganger uten at det har vært gale med dem. Tror nok du har vært kjempe uheldig. Ring og klag!
![]() |
#3 |
Fjott
|
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!
Jeg synes også du burde ringe og klage. Aldri fått dårlig kjøtt der jeg heller.
![]() |
#4 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Det skal da ikke være bein i kyllingkjøttdeig. Det har forøvrig vi aldri funnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Aldri hatt problemer med det vi heller, så helt klart burde du klage på denne.
![]() |
#6 |
Fjott
|
![]() |
#9 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Strimler har jeg ikke kjøpt, men sånn salatkylling er helt forferdelig, full av slinter og seigt skinn
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Sånn apropos: Kan dere fortelle meg hva som er forskjellen på "vanlige" kyllingfileter og de i økonomipakkene. Jeg klarer ikke å få ned kylling fra økonomipakke. Til og med i gryteretter når jeg i utgangspunktet ikke har visst at kyllingen kom fra økonomipakke, så har jeg merket det med en gang. Det samme opplever jeg med billige kyllingfilteter kjøpt i Sverige. Det vet at to "safe" typer nå, av det litt dyrere slaget, etter en masse bomkjøp.
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Jeg finner også bein/beinaktige greier i kyllingkjøttdeigen så og si HVER gang, så jeg bruker den aldri. Pleide å lage kyllingburgere før, men etter å ha tygget meg gjennom fjørti beinaktige burgere er det helt slutt på det nå. ÆSJ!
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Jeg kjøper også kun frosne kyllingfileter. De tiner fort, og er mye finere i kvaliteten enn de "ferske" man får i butikken. |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Jepp, og så kan man slenge dem rett i ovnen fra frossen tilstand, eller tine dem litt i mikroen så de blir i "skjærebar" stand og kan deles opp. Jeg pleier å legge frosne fileter rett på en stekeplate (papirkledd), ha over høvelskiver med meierismør og masse godt krydder og steke i ca. 40 minutter på 200 grader. Utrolig saftige fileter.
![]() |
#14 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
Kan bare signere dette
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Det er åpenbart at strimler og kjøttdeig er mindreverdige produkter. Her har man mulighet til å skjule alt som ikke er rent kjøtt, og kan tjene penger på avkapp. Samme problemstilling har man med surret stek - der er det også mye dårlig kjøtt. |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Jeg har aldri merket noe slikt med vanlig kjøttdeig (eller jo, men svært sjelden), bare med kyllingkjøttdeig. Rart. Hiver de alt mulig dritt oppi den?
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke kjøp strimlet kyllingkjøtt!Billig er ikke alltid dårlig.
![]() |
#20 |
Passiv
|
Er dette rent kjøtt, eller den samme dritten man får kjøpt i Sverige? Det finnes nemlig et hull i EU-lovverket som det er veldig populært å benytte seg av i Sverige. Kjøttet proppes full av saltvann, som gjør at det ikke er mer enn 75-80% kjøtt i ferdigproduktet. Det som verre er, er at denne "behandlingen" medfører at kjøttet blir klassifisert som videreforedlet og slipper unna salomellatesting! |
![]() |
![]() |
|
|