|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Jeg sliter litt med samvittigheten for tida, på ekte damemaner, er jeg redd. Når jeg tenker meg om, går jeg konstant rundt og er stresset og har dårlig samvittighet overfor alt og alle.
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Jeg synes det der hørtes ut som en helt vanlig mamma-hverdag jeg. Er det ikke det, så kan jeg i hvert fall trøste deg med at jeg er i samme kategori som deg. |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Tullball å ha dårlig samvittighet for det der. Bortsett fra det å LEKE med ungen fordi hun våkner på natten. Det kan du få lov til å ha dårlig samvittighet for.
![]() |
#4 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Ikke svaret du er ute etter sikkert, men jeg blir vanvittig glad når jeg hører noen her det som meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Takk for svar, sjuggerpløm! Det er nok en ganske standard hverdag, dette ja. Hos oss er det for øvrig mannen som henter i barnehagen hver dag (han har mye kortere reisevei, så det blir mest praktisk slik), så han drar alltid rett hjem. Uttrykket "all kveldsjobbingen" var nok for øvrig litt - eh, i overkant.
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?
Dårlig samvittighet får man uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
Jo, takk. Men hva skal en gjøre, da? Hun vræler så snørr og tårer strømmer, og da får hun i hvert fall ikke sove, for hun får jo knapt puste og begynner å hyperventilere. Mannen vil sende meg bort noen netter - tror snart han må få lov til det, jeg gitt. Jeg er åpenbart altfor blaut.
![]() |
![]() |
#8 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Tror vi kvinner er født med dårlig samvittighet.
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Klart du syns synd på henne, men hun bruker deg. Hun får dere inn i en dårlig trend, om det er aldri så ubevisst. Hun reagerer fordi du lar henne reagere. Greit nok at hun hyler og skriker, men det går an å f.eks. ta henne opp i sengen din og kose med henne. Du trenger verken snakke, synge eller lese. Natt er natt. Det betyr jo ikke at du MÅ ferberisere henne om du ikke vil, det er andre måter å få de til å skjønne at det ikke er våkentid på. Men noe hyling, tårer og snørr vil det nok komme uansett; du tar jo fra henne det hun vil, nemlig å leke med mamma.
![]() |
#10 |
Passiv
|
Det er nok en god løsning. Om han er villig til å ta den kampen, så la han få lov. Reis bort en helg, og slapp av. Det kommer antakelig til å ta noen dager før hun innser at hun like gjerne kan sove |
![]() |
![]() |
#11 |
Opp og ned
|
Amen
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Hun sov hele natta i to måneder, men begynte å våkne opp natterstid da tennene meldte sin ankomst. Å ta henne opp i senga mi, kan jeg bare glemme.
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Jeg har måttet tilvenne alle mine, eller de to første, til å sove på natten flere ganger. Etter tenner, etter sykdom, etter ferier osv osv osv. Måtte rett og slett vise dem at NÅ skal vi sove om natten igjen. Unger er fine vanedyr og det er lurt å vende dårlige vaner før de blir for satt.
![]() |
#14 |
Permakulturell
|
Problemstillingen din høres dessverre merkelig kjent ut. Men nok om det; hvis mannen din vil sende deg bort noen netter for å rette opp begge damenes nattesøvn, er det bare å takke ja med en gang.
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Jeg synes det høres ut som en veldig god idé at mannen sender deg bort noen dager, jeg. Det har vi hatt ganske stort hell med her i gården (riktignok stort sett i ammeavvenningssituasjoner). Det vil jo dessuten gi deg anledning til å sove masse og hente deg inn, og det er gull verdt for slitne småbarnsforeldre. Det er jo åpenbart ingen av dere som er tjent med å ha det sånn som dere har det nå, kanskje spesielt ikke Liv, selv om hun tror det selv.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Den nattesøvnsaken kan jeg ikke hjelpe deg med, for jeg er like blaut som deg. Bortsett fra at jeg lekte ikke, jeg gikk med ungene på armen (en om gangen) og så ut av vinduene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Oi, du kunne trenge en iv-injeksjon av LaidbackTM.
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?All samvittighet blir svartere når man har et stort underskudd av søvn, og alle problemer vokser omvendt proposjornalt med søvnmengden. Og dørstokkmila blir veldig lang når det gjelder å ringe venner eller mamma, svare på mail man burde svart på eller ta den joggeturen en vet en trenger både mentalt og fysisk.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan bli kvitt dårlig samvittighet?Jeg er like bløt som deg, Elinblu. Jeg vil ikke ha noe hardt regime så lenge jeg ikke kan være 100 pst sikker på at det ikke er noe som plager ham. For hvordan ville jeg selv synes det var å bli tvangslagt hvis jeg hadde vondt i ørene eller tennene. Så alle forsøk på harde bud blir utsatt og utsatt. Du får gjøre som meg - vente til de begynner å snakke så man kan finne ut om det er noe som plager dem eller om de bare er bortskjemte på leking nattestid. ;-) (vet ikke helt om mannen er med på dette) |
![]() |
![]() |
|
|