|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
<*(((<
|
![]() Når man spyler noe med høyt trykk...Hva bruker man da? Sist redigert av torsk : 09-01-08 kl 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...Nå ble jeg en smule forvirret, kjenner jeg.
![]() |
#4 |
trøtt
|
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...Sakset fra dokpro: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...Hva? Ingen poll? Jeg ville ha stemt på 2.
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...
Enig.
![]() |
#9 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...Ganske sikker på at det er nr 2.
![]() |
#10 |
<*(((<
|
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...En poll hadde jo vært veldig lurt, skjønner ikke at jeg ikke tenkte på det. :klask: Nå er det sånn at jeg ikke kan legge til en (hvorfor ikke det egentlig), men det kan jo moddene. Så om en modde skulle rusle forbi i det rette humøret, så værsågod! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...Jeg har tenkt nøyaktig som Sokk. Det heter høytrykk, ikke høyttrykk, og sammensetninger med trykk- har generelt fuge-s. Derfor må det bli høytrykksspyler. Det er litt snodig at ordet verken står i Bokmålsordboka, Tanum eller Norsk ordbok, det er jo veldig vanlig. (Ordboksredaktører er kanskje generelt sett ikke så handy.
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...Moddene foretrekker selvsagt uimotsagt besserwisseri framfor å legge inn poll.
![]() |
#15 |
<*(((<
|
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...Jeg kan i hvert fall smykke meg med at jeg valgte riktig, til tross for at magen først ville ha med en t for mye. Og hvis noen lurer: joda, jeg spurte Sokk først (som jeg oftest gjør når jeg lurer på slikt), og vi ble enig om at en tråd var på sin plass. Nå er det på tide å hovere litt i Intimsåpetråden! :svosj: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man spyler noe med høyt trykk...Jeg bruker alt 2 av de grunnene Tinetoff nevner over.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Nettopp. Som om Flisespikkeriet skulle være et demokrati, liksom.
![]() |
#18 |
<*(((<
|
Det heter jo egentlig en undersøkelse her på FP, og poenget må jo være å se hvor mange som tar feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
De tospråklige er visst mer handy; både Kunnskapsforlagets norsk-engelsk og norsk-tysk inneholder ordet, ganske riktig stavet som Sokk argumenterer for. (For dem som lurer: henholdsvis "high-pressure hose, water jet" og "Hochdruckreiniger".)
![]() |
|
|