|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() PendlerbarnArtikkel i Aftenposten i dag. |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Pendlerbarn
Hva tror han folk i utkantstrøk må gjøre da, når unger skal i barnehage og på skole? Der pendler de gjerne i både en og to timer for å komme frem.
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PendlerbarnGodt poeng Sitron. Her i byen sutres det hvis barn må transporteres fra en bydel til en annen, det er vel ikke snakk om mer en 20, maks 30 minutters reisevei ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Pendlerbarn
Enig. Men jeg tar det som en selvfølge at de legger til rette for at barna skal sikres på en forsvarlig måte. Uansett årsak må jeg si at jeg er glad for at min toåring slipper å starte dagen med en kollektiv busstur. Det er godt å ha barnehagen i nærmiljøet. |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: PendlerbarnHadde vi bodd "hjemme", hadde vi hatt 1,5 mil til barnehagen hver vei. Det samme til skolen. Vi kjørte skolebuss på kronglete, smale grusveier, og med busser så gamle som metusalem. Det gikk så fint at. |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: PendlerbarnVi var i et møte hvor dette ble foreslått som en løsning i vår bydel for noen år tilbake. Det var endel som ikke var på plass da som gjorde at jeg stemte nei til forslaget:
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() Sv: PendlerbarnJeg syns dette kan være en god løsning for de litt eldre barna. Da kan bydelene bruke eksisterende plass for å lage småbarnsplasser og 3 til 5 åringen tar buss, bane eller tog til Maridalen, Groruddalen el. lignende.
![]() |
#8 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: PendlerbarnJeg syns dette virket helt supert, og hadde ikke nølt med å benytte meg av en slik ordning til min barnehagejente. Men som Martis syns jeg det er best for de eldre barna.
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: PendlerbarnJeg har ingen betenkeligheter rundt reiseveien, vi og mange med oss har hatt lenger vei til og fra barnehagen enn det ifm at man ikke akkurat får barnehage i nabolaget. Jeg stiller meg imidlertid tvilende til sikring samt fleksibilitet ift henting og bringing, særlig for de minste barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: PendlerbarnJeg synes reiseveien er akseptabel - vi har hatt lengre vei selv. Selv ville jeg ikke sendt mitt barn på snart 3 år i buss med tanke på sikring (det er jo ikke krav til sikring i lokalbusser pr. i dag).
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: PendlerbarnDet beste hadde jo vært om de hadde egne barnehagebusser i hver barnehage, slik som min har.
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: PendlerbarnHvordan er disse barnehagebussene utstyrt, Sitron? Skikkelige bilstoler til alle?
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: PendlerbarnDe har beltestoler hvertfall, til de helt minste. Ellers så har de barnetilpassede trepunktsseler, altså de er lavere enn vanlige seler. Det er heller ikke noe problem å levere med eget sete om man ønsker.
![]() |
#14 |
Etylbarbital
![]() Sv: PendlerbarnSupert. Hadde det bare vært beltestoler så skulle jeg heller sendt min nesten 3-åring med bussen. :ønskeseg:
![]() |
|
|