|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Ja, gjør du det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Jeg bruker mye engelsk i dagligtalen, ja - og så hender det det ramler inn litt tysk og fransk med...
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Ja, og noen ganger passer det seg ikke helt merker jeg.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Nei, sjelden. Men tyske ord blir det noen av.
![]() |
#6 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Ja, det hender. Plutselig står jeg helt fast med et norsk ord og kommer bare på det engelske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
drømmende
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Jeg bruker det ikke ofte, men det hender at jeg lettere finner engelske ord og uttrykk som bedre beskriver akkurat det jeg vil si.
![]() |
#8 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Ja det hender. Tenker faktisk en del på engelsk også. Jeg bodde 8 år i Spania og med stor internasjonal omgangskrets ble det daglig engelsk også.
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Jada. Det var verst de første årene etter utlendigheten, og det henger fortsatt mye igjen.
![]() |
#10 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Jepp. Det er for gale når en som er helnorsk og bare har bodd i Norge og har kun norske aner og familie,
![]() |
#11 |
Teller ned
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Snakker for det meste engelsk hjemme, så det glipper litt av og til under norske samtaler også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Jeg bruker også en god del engelse ord ig uttrykk. Mest fordi jeg ikke finner de rette norske ordene, tror jeg.
Samme her. Uten at jeg helt kan forklare hvorfor ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
drømmende
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?
Hvorfor det? Når det er snakk om nyanseforskjeller i språket som utgjør akkurat den forskjellen man trenger for å uttrykke akkurat det man vil si?
![]() |
#14 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Shit!
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Ja, det gjør jeg; mest når jeg snakker med folk jeg kjenner godt der vi har en slags felles referanseramme. Bruker mange uttrykk som er sitater, både direkte film- eller boksitater, eller uttrykk som er typiske for en genre eller persontype eller lignende, eller uttrykk som er vanlige i bruk i en eller annen sammenheng som vi begge kjenner (det være seg faguttrykk fra en "bransje" eller slang fra et amerikansk webforum eller annet).
![]() |
#18 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Ja, men det var verre de første årene etter utlendighet.. Gikk 2 år på amerikansk internasjonal skole, og etterpå kom jeg hjem og begynte på internasjonal linje på videregående. Så det ble kun engelsk i mange år.. Det henger igjen. Og av og til bruker jeg faktisk italiensk også.... De har så mange herlige uttrykk!
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Oh yes. Stort sett for å være morsom eller oppnå en eller annen effekt. (Jeg gjør det samme med andre språk, alt etter som hvem jeg snakker med.)
![]() |
|
|