|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Boktittel og forfatter?Jeg er dårlig til å forklare, men jeg jakter på en bok fra amerika tror jeg. Den handler om tre søsken for lenge siden, der den ene blir forfatter. Husker ikke hva som skjer med de to andre. Denne boka er en klassiker tror jeg. Husker å ha lest historien i ett Donald blad engang. Noen som kan hjelpe meg??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Boktittel og fofatter?Husker du om det er gutter eller jenter? Er det barn det er snakk om?
![]() |
#3 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Boktittel og fofatter?Det er tre jenter. Tror det er en bok for voksne. Vi følger jentenes vei til å nå målene deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Boktittel og fofatter?Kan det være Little Women av L.M. Alcott? Riktignok fire søstre, men en av dem blir forfatter, og boken regnes som en klassiker.
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Boktittel og fofatter?Jeg tenkte også på Little Women (som heter Småfrøknene på norsk). De er ganske riktig fire søstre, (spoiler for handlingen) men den ene av dem dør. Du kan finne boken i elektronisk form f.eks. her.
![]() |
#6 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Boktittel og fofatter?Det høres rett ut!!! Takk for hjelpa! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|